بیتوته کن

ساخت وبلاگ

شرکت تولید کننده لباس همسر ترامپ می گوید همه لباس‌های تولیدی این شرکت ظرف یکساعت به حراج رفته است.

همسر ترامپ با این لباس در نشست جمهوری خواهان سخنرانی کرد. سخنرانی که جنجالی شد. او متهم به کپی برداری از سخنرانی میشل اوباما در سال ۲۰۰۸ شد.

همسر رئیس جمهور همسر دونالد ترامپ مدل لباس زنانه مدل لباس 2016 زیباترین مدل لباس بیوگرافی دونالد ترامپ

براساس این گزارش ملانیا ترامپ قبلا مدل بود و سلیقه او باعث شده است، شرکت تولید کننده لباسی که او در نشست جمهوری خواهان پوشیده بود همه این محصولش را به فروش برساند.

همسر رئیس جمهور همسر دونالد ترامپ مدل لباس زنانه مدل لباس 2016 زیباترین مدل لباس بیوگرافی دونالد ترامپبنا به اعلام شرکت تولید کننده این لباس تنها همین لباس به رنگ صورتی مانده که با قیمت ۱۰۸۵، هنوز فروش نرفته است.

همسر رئیس جمهور همسر دونالد ترامپ مدل لباس زنانه مدل لباس 2016 زیباترین مدل لباس بیوگرافی دونالد ترامپ
سایت ال اعلام کرد این لباس که دو هزار دلار می ارزیده، توسط یک طراح صرب در لندن طراحی شده است.

یک سخنگوی خانم ترامپ گفته او این لباس را دید، خوشش آمد و خرید.

همسر رئیس جمهور همسر دونالد ترامپ مدل لباس زنانه مدل لباس 2016 زیباترین مدل لباس بیوگرافی دونالد ترامپ

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 587 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:02

نخستین‌بار تنها با دریافت یک کد توانست هوش و استعدادش را به رخ بکشد. هکری که توانست با این کد به اطلاعات شخصی و خصوصی تلفن همراه فرد دیگری دسترسی پیدا کند؛ بعد از آن، این کار برایش به یک تفریح و سرگرمی تبدیل شد. به بهانه‌های مختلف از کسانی که اصلا آنها را نمی‌شناخت کد می‌گرفت و به اطلاعات شخصی‌شان نفوذ می‌کرد. شماره تماس، عکس‌ها، فیلم‌ها و حتی پیام‌های خصوصی افراد را به‌دست می‌آورد. اوایل نمی‌دانست که با این اطلاعات باید چه‌کار کند، اما درنهایت فکری به ذهنش رسید؛ فکری که به یک اخاذی بزرگ و پرونده‌ای قطور در پلیس فتا ختم شد. این پسر جوان خواهر خود را هم وارد ماجرا کرد و با هم دست به اخاذی از کسانی زدند که به اطلاعات شخصی‌شان دسترسی پیدا کرده بودند. پایان این تبهکاری سیاه، شکایت ١۶ زن و فاش شدن راز اخاذی از ٢۵‌هزار قربانی دیگر بود.

نخستین شاکی
چند روز پیش بود که نخستین شاکی این پرونده بزرگ به پلیس فتا رفت و از یک اخاذی اینترنتی شکایت کرد. این زن شیرازی در شکایت خود به ماموران گفت: «اکانت تلگرام من هک شده و تمام اطلاعات شخصی‌ام در اختیار یک فرد دیگر قرار گرفته است. بعد از این اتفاق با توجه به دسترسی فرد ناشناس به اطلاعات موجود در اکانتم یعنی کانتکت‌ها، تصاویر و پیام‌ها و غیره، این هکر اقدام به اخاذی از من می‌کند.»

افزایش شکات
با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و تلاش در این رابطه آغاز شد. اما درست در عرض ۴٨ ساعت، ١۶ شاکی دیگر نیز شکایت مشابه خود را مطرح کردند و مدعی شدند که یک هکر با دسترسی به اطلاعات شخصی‌شان دست به اخاذی از آنها می‌زند، بنابراین با توجه به اهمیت موضوع، پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت. پس از بررسی مشخص شد در همه پرونده‌ها شخصی با تلفن همراه با شکات که اکثرا زن هستند تماس گرفته و خود را به‌عنوان یکی از دوستان آنها معرفی می‌کرده است. او پس از معرفی خود به‌عنوان یک دوست، درخواست کد ارسال شده به گوشی شکات را می‌کرد. قربانیان نیز بدون احراز هویت اصلی فرد تماس‌گیرنده کد درخواستی را ارسال می‌کردند و بلافاصله اکانت تلگرام آنها هک می‌شد.

شاکیان همگی به ماموران اعلام کردند یک زن با آنها تماس می‌گرفته و دست به اخاذی می‌زده است. حتی او به همه مشخصات شناسنامه‌ای آنها نیز دسترسی داشته است.

بازداشت خواهر و برادر تبهکار
با بررسی‌های فنی و تخصصی افسران این پلیس، متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به دادسرای شیراز اعزام شدند. با شناسایی متهمان این پرونده مشخص شد که آنها خواهر و برادر هستند، بنابراین هردو تحت بازجویی قرار گرفتند و به جرم خود اعتراف کردند.

سرهنگ «سیدموسی حسینی»، رئیس پلیس فتا فارس درباره این پرونده گفت:  این‌دو متهم از همه کاربران تلگرامی که به‌صورت غیرمجاز به پروفایل آنها متصل شده‌اند علاوه بر ‌یک‌هزار و ٧٠٠ عکسی که از صفحه گوشی اسکرین‌شات گرفته‌اند، حدود ٢۵‌هزار و ۵٠٠ شماره تلفن موجود در تلفن همراه شاکیان را استخراج کرده و همین کار را برای شماره‌های جدید به دست آمده تکرار کرده‌اند. همچنین مشخص شد که بیشتر قربانیان زن و از استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، تهران، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان بوده‌اند. بنابراین تحقیقات در این رابطه ادامه یافت.»

این درحالی است که رئیس پلیس فتا استان فارس از کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص تلگرام درخواست کرد: «به هیچ وجه به کسانی که در شبکه‌های اجتماعی از شما درخواست ارسال کدی خاص را دارند یا درخواست ارسال اطلاعات شخصی‌شان را دارند اعتماده نکنند حتی اگر از سوی اکانت خانواده یا دوست صمیمی آنها باشد و بعد از احراز هویت اصلی شخص درخواست‌کننده اطلاعات، با رعایت نکات امنیتی به درخواستشان پاسخ دهند.»

حمله هکرها به سایت دو بانک کشور
یکی دیگر از پرونده‌های بزرگی که این روزها رسانه‌ای شده و همه جا صحبت از آن است، هک سایت بانک‌های سپه و مسکن است. چند روز پیش بود که با رصد پلیس فتا بر فضای سایبری کشور، مشخص شد که وب‌سایت‌های دو بانک مسکن و سپه مورد نفوذ و دسترسی غیرمجاز قرار گرفته و هک شده‌اند. در این حملات هکر یا هکرها توانسته بودند عملیات «دی فیس» را روی وب‌سایت‌های این دو بانک انجام دهند و در بررسی‌های بیشتر مشخص شد خسارت خاصی به اطلاعات و وب‌سایت‌های این دو بانک وارد نشده است. مسئولان بانک سپه و تیم امنیت فناوری اطلاعات این بانک همکاری خوبی داشتند و درنهایت با همکاری آنها مشکل امنیتی سایت این بانک شناسایی و برطرف شد.

حمله به اطلاعات خصوصی ایرانسلی‌ها
چند وقت پیش هم یک هکر با نفوذ به پایگاه اطلاعاتی ایرانسل، اطلاعات ٢٠‌میلیون مشترک این اپراتور را توسط یک ربات تگرام فاش کرد. درواقع رباتی در تلگرام با دریافت شماره‌های ایرانسل، اقدام به افشای اطلاعات کاربران اپراتور دوم ارتباطی کرد. کاربران تلگرام می‌توانستند با عضویت در این ربات به اطلاعات خصوصی مشترکان این اپراتور دسترسی یابند. بعد از استقبال کاربران تلگرام برای یافتن اطلاعات خصوصی ٢٠‌میلیون نفر از مشترکان ایرانسل، این ربات دست‌به‌دست در تلگرام چرخید و تقریبا فراگیر شد. این درحالی است که تقریبا اغلب کاربران تلگرام با تبلیغات رباتی که دست به انجام این کار زده بود، آشنا شدند و کافی بود تا به این ربات تلگرامی متصل شوند و اطلاعات هویتی فرد مورد نظر خود یعنی مالک سیم‌کارت را به دست آورند. درنهایت واکنش‌ها به این اقدام باعث شد تا پلیس فتا تحقیقاتش را برای شناسایی و دستگیری عامل انتشار اطلاعات خصوصی مشترکان ایرانسل آغاز و سرانجام روز یکشنبه موفق شد متهم را در یکی از شهرهای غربی کشور بازداشت کند.

نفوذ به سایت‌های دولتی
خردادماه امسال نیز هک تعدادی از سایت‌های دولتی، جنجال رسانه‌ای زیادی را ایجاد کرد. مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته سایبری سپاه، براساس وظایف ذاتی و ماموریت‌های محوله، در راستای پاسداری از امنیت فضای مجازی، با ورود به موضوع و انجام اقدامات فنی، موفق به شناسایی و دستگیری هکر تعدادی از این سایت‌ها شد. این هکر که با نام «مافیا هکینگ تیم» فعالیت می‌کرد، تعداد زیادی از سایت‌های داخلی ازجمله سایت سازمان ثبت اسناد کشور، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از دانشگاه‌های کشور را هدف فعالیت‌های مجرمانه خود  قرار داده بود.

بازداشت هکرهای اخاذ
سال گذشته نیز مردی با هک حساب کاربری تلگرام و دسترسی به اطلاعات ذخیره‌شده در گوشی تلفن همراه تعدادی از طعمه‌ها از آنها اخاذی کرده بود. او توسط پلیس فتای کردستان دستگیر شد. تحقیقات انجام‌شده از مالباختگان نشان داد که حساب کاربری تلگرام آنها هک شده و هکر به اطلاعات ذخیره‌شده در گوشی آنها مثل شماره تلفن، فایل و عکس‌های شخصی و خانوادگی و غیره دسترسی پیدا کرده بود و هکر آنها را تهدید می‌کرد که اگر به خواسته‌های وی تن نداده یا پول به حسابش واریز نکنند تصاویر خصوصی‌شان را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد. در این زمینه با اقدام‌های تخصصی ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری، دزد شناسایی و در اقدامی ضربتی به همراه ٢ نفر از همدستانش در شهر سنندج دستگیر شد.

از تفریح تا تبهکاری
کمی گشت و گذار در دنیای مجازی، یک کلیک و دریافت یک کد؛ این است کار نخبه دنیای مجازی که تنها برای تفریح و سرگرمی هوش و استعداد خود را جور دیگری به رخ می‌کشد. با این عملیات ساده، اطلاعات خصوصی را به دست می‌آورد، به مشخصات کاربرهای عمومی شبکه‌های مجازی و سایت‌های مختلف نفوذ می‌کند و خوشحال از این‌که چنین استعدادی را به تصویر می‌کشد، خودش می‌ماند و چندین اطلاعات خصوصی که روی دستش مانده است. حالا دیگر وقت استفاده از این اطلاعات می‌رسد. استفاده‌هایی که درنهایت این رخنه‌گرهای کلاه‌سیاه را به سمت جرم می‌کشاند. استعداد دارند، اما هوش استفاده از این استعداد را ندارند. آن‌قدر مغزشان کار می‌کند که می‌توانند تنها با چند کلیک سایت هک کنند، به اطلاعات خصوصی کاربران شبکه‌های مجازی حمله می‌کنند و در دنیای مجازی خودی نشان دهند.

ولی استعدادشان به آنها یاد نداده که استفاده‌های سیاه پایانی جز گرفتاری برایشان ندارد. کم نیستند هکر‌هایی که هوش و استعداد خود را به سمت تبهکاری می‌کشانند. اینها همان شخصیتی هستند که معمولا در فیلم‌های ‌هالیوودی و رسانه‌ها از هکر به نمایش گذاشته می‌شود. البته این را هم باید گفت که معمولا بخش بزرگی از این نفوذ وابسته به اشتباهات انسانی کاربران است. درواقع در معرض مخاطره قرار گرفتن حریم خصوصی افراد یکی از مشکلات اخلاقی است که با گسترش ارتباطات از طریق شبکه‌های اجتماعی بروز کرده است. در سال‌های اخیر با توجه به گستردگی کاربران شبکه‌های مجازی و استفاده از دنیای مجازی، هکرهای حرفه‌ای میدان‌های زیادی یافته‌اند تا از طریق آن خودنمایی‌های سیاه خود را به تصویر بکشند.

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 358 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:02

واکنش مهرجویی به پزشک بیمارستان جم! بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 322 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:02

میلاد کی مرام بازیگر قد بلند سینما و تلویزیون در تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۳۶۴ در بندر انزلی با اصالت تبریزی متولد شد. او دارای فوق دیپلم الکترونیک است. او از شاگردان مسعود کیمیایی است. به گفته خودش او از شاگردان اول کلاس مسعود کیمیایی است..وی عضو باشگاه والیبال هنرمندان است و طرفدار سرسخت تیم فوتبال زادگاهش ملوان بندر انزلی میباشد.. او سومین و آخرین فرزند خانواده است و یک خواهر و برادر بزرگ‌تر دارد.

میلاد کی مرام ازدواج نکرده و همسری ندارد.

همسر میلاد کی مرام خانواده میلاد کی مرام خانواده بازیگران اینستاگرام میلاد کی مرام ازدواج میلاد کی مرام milad keymaram

instagram milad keymaram

میلاد کی مرام بازیگر سینما و تلویزیون روز زن را به مادرش اینگونه تبریک گفت :

دلم تنگ برای گریه کردن، کجاست مادر؟کجاست، گهواره ی من.آشوبم آرامشم تویی مادرم.عاشقانه ی زندگیم همه ی عمرم فدای تو. رودت مبارک.روز مادر مبارک همه ی مادر های دنیا خصوصأ همسران شهدای بزرگ ایران. که بار پدر بودن رو هم به دوش کشیدن.

( رفقا قدر این عاشقانه ی اللهی رو بدونید)

یکی از جنجالی ترین مصاحبه های میلاد کی مرام در سال ۹۳ را در ادامه بخوانید :
همسر میلاد کی مرام خانواده میلاد کی مرام خانواده بازیگران اینستاگرام میلاد کی مرام ازدواج میلاد کی مرام milad keymaram

«راجع به چیزهای می‌خواهم صحبت کنم که تا به حال صحبت نکرده‌ام، برای اینکه شخصیتی که گه‌گاه دوستان با برداشت ناصواب‌شان از من می‌سازند چیز دیگری است!

وقتی آمدم تهران، (من بچه شهرستانم با افتخار بچه انزلی‌ام)، وقتی آمدم پیش آقای کیمیایی و وارد تهران شدم، تهران برایم خیلی عجیب بود مثل این بود که یک ایرانی را برداریش و بگذاری وسط هالیوود… یکهو سرش گیج می‌رود! خیلی برایم سخت بود. سنی هم نداشتم. با ایشان آشنا شدم و مسیر زندگی‌ام را تغییر دادند؛ چیزهایی بهم گفتند که احساس کردم اول باید روی پاهای خودم بایستم بعد بروم سراغ عشقم هنر، بازیگری و هر چیز دیگری… رفتم سراغ کار… هیچ ابایی هم از کار نداشتم. هر کاری را هم می‌کردم؛ از کارگری شروع کردم.

منِ میلاد کی‌مرام تا کارم رفت سمت یک رستوران. من توی یک رستوران کار می‌کردم اسمش را هم می‌آورم، رستوران رادان توی یوسف‌آباد و توی جردن هم یک شعبه دارد، شروع کردم به کار کردن. یک روز آنجا خانم گلاب آدینه را دیدم، ایشان آمدند خرید کنند و من پشت صندوق بودم ایشان سفارش دادند و من گفتم من اینم و… و دوست دارم بازی کنم.

گفتند من می‌خواهم یک سریال بسازم به اسم خواستگاران، تو می‌توانی بیایی تست بدهی و اگر دوست داشتی یک نقش آنجا بازی کنی. رفتم تست دادم و به جای یک نقش ۲۰ نقش متفاوت در آن  فیلم بازی کردم. درس عجیبی بود برایم کنار خانم آدینه کار کردن. مدیونشان هستم هر کجا که هستم، همانطور که مدیون استادم کیمیایی هستم. برای اولین بار است که دارم راجع‌ به آن حرف می‌زنم و برای آخرین بار هم خواهد بود.

اینها را می گویم برای اینکه بدانید یک شبه به اینجا نرسیده‌‌ام. خیلی اتفاقات عجیبی بود و من شب‌ها تا صبح توی خیابان راه می‌رفتم چون حتی جا برای خوابیدن هم نداشتم… کنار تئاتر شهر. تازه اوایل اتوبوس واحد بود، همان اتوبوس‌هایی که از راه‌آهن تا تجریش می‌آمد، با یکی دوست شده بودم و شب‌های ته اتوبوس‌اش می‌خوابیدم، هنوز هم هست، می‌توانم یک روز بیاورمش جلوی دوربین و حرف بزند… می‌رفتم توی اتوبوس‌اش تا شب صبح شود و بروم سر کار یا توی همان رستورانی که کار می‌کردم یک اتاق کوچکی بود که آنجا کار می‌کردم.

خیلی توی سرم زدند! خیلی ها برایم کامنت می‌گذارند، آنهایی که گاهی حالشان بد می‌شود، حتی از دوستان بازیگر هم هستند کسانی که خیلی حالشون بد می‌شود از این که من دارم پیشرفت می‌کنم و این برای من لذت‌بخش است که دارم کارم را درست انجام می‌دهم و می‌گویند این همان سرایدار مدرسه کیمیایی بود، آره من همان سرایدار مدرسه کیمیایی هستم که توی موتورخانه‌اش زندگی می‌کردم با افتخار می‌گویم که برای هدف هر کاری می‌کردم، نه هر کاری… شرفم را نفروختم… بی‌شرفی نکردم، اتفاقا با هیچکس دوست نشدم، دوستی نداشتم، آدمی که می‌خواهد دوست شود باید پول داشته باشد، من پول نداشتم، هیچی نداشتم صفر، صفر…

اصلا این جمله برایم آشنا نیست که می گویید با نفر اول دوست می شوی! نفر اول کی هست؟ نفر اول خداست، خدا اگر بخواهد تو به هر چه که می‌خواهی، می‌رسی. اینجوری آمدم بالا… با افتخار هم می‌گویم که توی موتورخانه زندگی کردم، صبح هم پا می‌شدم جارو می‌زدم و تی هم می‌کشیدم… با افتخار… آقای کیمیایی این موضوع را نمی‌دانست، ولی من این کار را می‌کردم چون احساس مسئولیت می‌کردم. از آنجا آمدم بیرون رفتم سراغ کاری دیگر، دقیقا همان کار توی رستوران که گفتم.

یکی از دوستانم آمد توی رستورانی که کار می‌کردم (محمد حمزه ای که الان کارگردان شده). آن موقع برنامه‌نویس و دستیار کارگردان بود من را معرفی کرد به سعید ابراهیم‌فر من یک تله‌فیلم کار کردم، سعید ابراهیم‌فر از من خوشش آمد و من دو سه تا رسید به فیلم کوچه ملی مهرشاد کارخانی؛ از ایشان هم ممنونم که به من اعتماد کردند، با کوچه ملی شروع شد و آقای حسن حجاریان عزیز آن فیلم را دید و به آقای آهنگر پیشنهاد داد و گفت دنبال بازیگر هستی با آن خصوصیات من توی کوچه ملی دیده‌ام، کوچه ملی توی جشنواره بود و داشت دیده می‌شد برای انتخاب. آهنگر آمد من را دید و انتخابم کرد برای فیلم ملکه. ابوالقاسم حسینی آمد و دو سه روز بعدش هم قرارداد را بست و ملکه را کار کردیم. از این به بعد افتاد توی دور تند؛ دیگه شد خط ویژه، شد برف، شد بچه‌های نسبتا بد، شد، شد، شد… تا اینجا که خدا خیلی به من لطف کرده. این کل پروسه‌ای است که من طی کرد‌ه‌ام تا الان و اینجا نشسته‌ام و بی‌ادعاترینم ولی سعی می‌کنم کارم را بلد باشم و حرف زور توی مغزم نمی‌رود و این را از آقایم علی یاد گرفته‌ام؛ ایشان یک حرف بزرگی دارند که زیر بار حرف زور نرو، هیچ‌ مسلمانی نباید زیر بار حرف زور برود، من هم نمی‌روم، اگر ادله‌ و علم‌اش را نداشته باشم هم حرف نمی‌زنم.

همسر میلاد کی مرام خانواده میلاد کی مرام خانواده بازیگران اینستاگرام میلاد کی مرام ازدواج میلاد کی مرام milad keymaram

بازیگری که سرایدار بود

من خدا را دارم، یعنی همه چیز و همه کس را دارم؛ کل کائنات در خدمت من است، اگر می‌توانید خودتان را آنقدر قوی کنید که خدا برای شما باشد، خدا باهاتان باشد که همه چیز را داشته باشید. باعث افتخار من است که جلوی دوربین مردم بوده‌ام، نمی‌گویم تی‌وی پلاس چیزی که مردم دنبالش می‌کنند… چیزی که مردم دنبالش می‌کنند قابل احترام است… امیدوارم روزبه ‌روز بالاتر باشید و درصد بینندگان‌تان برود بالا. کاری که می‌کنید کار بسیار فرهنگی است و از فان‌های زندگی من هم هست.»

همسر میلاد کی مرام خانواده میلاد کی مرام خانواده بازیگران اینستاگرام میلاد کی مرام ازدواج میلاد کی مرام milad keymaram

جدیدترین عکس های اینستاگرام میلاد کی مرام

همسر میلاد کی مرام خانواده میلاد کی مرام خانواده بازیگران اینستاگرام میلاد کی مرام ازدواج میلاد کی مرام milad keymaram

عکس بامزه بهاره رهنما و میلاد کی مرام

فیلم های سینمایی میلاد کی مرام

  1. مستانه
  2. کوچه ملى (سینما سوخته)
  3. ملکه
  4. برف
  5. روزگاری عشق و خیانت (عبور ازمه)
  6. خط ویژه
  7. صفر
  8. ۳۶۰ درجه
  9. هارى
  10. امکان مینا
  11. غیر مجاز
  12. آبنبات چوبى
  13. مذاکرات مستقیم آقای عبدی (۱۳۹۳)

سریال های تلویزیونی میلاد کی مرام

  1. سریال خاستگاران
  2. سریال شب هزار و یکم
  3. شاید برای شما اتفاق بیفتد
  4. نابرده رنج
  5. بچه‌های نسبتاً بد
  6. ژنرال (۱۳۹۲)
  7. فیلم تلویزیونى سیب ترش
  8. چرخ فلک (اپیزور بیتا۱۳۹۵)

تله فیلم

  1. حول حالنا
  2. شاه کلید

جوایز میلاد کی مرام

  • دیپلم افتخار و تندیس بهترین بازیگر دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت برای بازی درفیلم «ملکه»
  • دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی و دومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «خط ویژه» که به بیمارستان محک تقدیم شد.
  • همچنین دارندهٔ جایزه ٔ ۳ سال بهترین بازیگر نقش اصلی سینمای ایران از جشن خانهٔ سینما در سال ۱۳۹۳ که هیچوقت در سینمای ایران تکرار نشده.. (خاص ترین جایزهٔ خانه سینما)..
  • پانویس

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 535 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:37

سلطان سیگار، مافیای واردات دارو، سلطان واردات شکر، باندهای انحصاری واردات آهن، سلطان روغن، مافیای واردات خودرو، مافیای واردات میوه، برنج، سلطان چای، پسته و سلطان پتروشیمی.

نام «سلطان» همواره ما را به یاد سال‌های پیش از انقلاب اسلامی می‌اندازد، دهه‌هایی که پادشاهان بر ایران حکومت می‌کردند.

شاید بعد از انقلاب اولین باری که نام سلطان به صورت رسمی در دیالوگ‌های نمایشی بکار رفت، در سریال «سلطان و شبان» با بازیگری مهدی هاشمی بود که در آن نقش پادشاه را بازی می‌کرد.

این مجموعه یکی از سریال‌های محبوب دهه ۶۰ تلویزیون ایران بود که در ژانری کمدی و به کارگردانی داریوش فرهنگ ساخته شد.

سلطان واردات موز سلطان واردات گوشت سلطان واردات خودرو سلطان شکر سلطان سیگار حاج علی اصغر رزازیان پولدار شدن بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی محمدرضا یوسفی (سلطان شکر) بیوگرافی محمدرضا زنوزی بیوگرافی طیب حاج رضایی بیوگرافی ثروتمندان ایران برادران ارجمندی اسامی مفسدان اقتصادی

اما پس از این سریال سلاطین دیگری نیز در کشور دیده شدند که برخی کارشان به دادگاه و زندان کشیده شد و برخی دیگر نیز با اقداماتشان به هموطنانشان خدمت کردند. یکی از این «سلطان»ها، علی پروین بود که هم‌اکنون رئیس کمیته فنی باشگاه پرسپولیس را برعهده دارد.

وی در دوران بازیگری‌اش در عرصه فوتبال بازیکنی محبوب بود و پس از آنکه ردای مربی‌گری را به تن کرد بخاطر بردهای شیرینی که مقابل تیم‌های حریف کسب کرد به لقب «سلطان علی پروین» که از سوی هواداران این تیم به وی داده شد، نائل شد.

پس از آنکه علی پروین به سلطانی(!) نائل شد دیگر گوش‌هایمان این صفت را نشنید تا این اواخر که سلاطین همه جمع‌اند و ما نظاره‌گر تا فردا روز که سلطان دیگری از آستین اقتصاد کشور بیرون آید.

اگر تا دیروز سلاطینی چون هاشمی و پروین از جنس سینما و ورزش بودند اما این بار سلاطین در حوزه اقتصاد گردآمده‌اند که برخی‌هایشان نام بد برای خود به جا گذاشتند و روانه زندان شدند و برخی نیز از انصاف خارج نشویم با اقداماتشان به کشور خدمت کرده و می‌کنند؛ پس منظور از بکار بردن واژه سلطان برای برخی افراد حتما ابعاد منفی مسئله را شامل نمی‌شود.

سلطان شکر

البته صحبت از سلطان دیگری هم  است که البته دیگر وجود خارجی ندارد و در قید حیات نیست. رسانه‌ها خبر از مرگ «سلطان شکر» داده‌اند کسی که به خاطر پرونده‌ای که در مجتمع قضایی رسیدگی به مفاسد اقتصادی داشت، به تحمل ۲۶ سال حبس و پرداخت ۷۳ میلیارد تومان محکوم شده بود. البته برخی معتقدند  “محمدرضا یوسفی”،  چند سال پیش در دادگاه به اتهام زمین خواری و نه به خاطر واردات بی‌رویه شکر محکوم شده بود.

سلطان واردات گوشت

هویت شخص مورد نظر برای همه کاملا مشخص است. این فرد کسی است که اکنون کنجاله‌هایش در کشتی و روی بندر است و اگر بخواهد می‌تواند یک دقیقه‌ای همه این کنجاله‌ها را وارد کشور کند.  فردی که «سلطان گوشت» ایران لقب گرفته واردات نهاده‌های دامی را در اختیار دارد و با تغییر قیمت نهاده‌ها بر روی قیمت گوشت تاثیر می‌گذارد.

این فرد کسی است که بانک مرکزی درباره او به بانک کشاورزی نامه نوشته مبنی بر اینکه این ۱۵ شرکت که وابسته به این شخص، همسر، پسر و دختر وی هستند اینقدر بدهی بانکی دارند و با این فرد معامله نکنید؛ اما باز هم با او معامله کردند.

سلطان گوشت ایران صاحب ۱۵ شرکت بزرگ بوده و ‌فعالیت‌های انحصاری فراوانی در حوزه فرآورده‌های گوشتی انجام داده که ‌هم‌اکنون مدارک مربوط به این متهم به فساد اقتصادی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس موجود است.  

سلطان واردات خودرو
شاید گزاف نباشد اگر «خانواده گرامی» را مشهورترین نام در واردات خودرو به ایران بدانیم، خانواده‌ای که البته بخش عمده تجارتش به مواد غذایی از جمله چای و برنج مربوط می‌شود.  با این حال، این روزها «گرامی‌ها» را بیشتر با واردات خودرو می‌شناسند و هر جا صحبت از «هیوندایی موتورز» و «کیاموتورز کره» به میان می‌آید، نام این خاندان است که می‌درخشد! روزگاری میتسوبیشی، دورانی کوماتسو و حالا نیز هیوندایی و کیا و البته جیلی! این کارنامه کاری «گرامی‌ها» در حوزه واردات خودرو است که شروع آن به حول و حوش سال ۱۹۹۰ میلادی برمی‌گردد.

«گرامی بزرگ» که از وی به‌عنوان یکی از تاجران بنام کشور در پیش از انقلاب یاد می‌شود، اکنون در قید حیات نیست و در حال حاضر پسر وی –احمد گرامی- است که تجارت خودرو در خاندان گرامی را مدیریت می‌کند.  «آسان موتور» و «اطلس خودرو» دو شرکت بزرگی به شمار می‌روند که تحت مدیریت خاندان «گرامی» به واردات خودرو مشغولند و اولی محصولات هیوندایی را وارد کشور می‌کند و دومی نیز خودروهای کیا را. «گرامی‌ها» البته به جز این دو، شرکتی دیگر را نیز به نام «جیلیران» (آسان خودرو سابق) تشکیل دادند که نماینده رسمی «جیلی موتورز» چین محسوب می‌شود و دو-‌سه سالی است که محصولات این خودروساز را به ایران وارد می‌کند. تا یکی دو سال پیش، آمار واردات خودرو نشان می‌داد بیشتر خودروهای خارجی توسط همین سه شرکت (اطلس خودرو، آسان موتور و جیلیران) به ایران وارد می‌شدند و با این حساب، «گرامی‌ها» سلطان واردات خودرو بودند،

«گرامی‌ها» را بیشتر با واردات خودرو می‌شناسند و هرجا صحبت از «هیوندایی موتورز» و «کیاموتورز کره» به میان می‌آید، نام این خاندان است که می‌درخشد! روزگاری میتسوبیشی، دورانی کوماتسو و حالا نیز هیوندایی و کیا و البته جیلی!

این لقب البته به مدد ضعف و یا تحریم سایر واردکنندگان خودرو و طی یکی دو سال گذشته نصیب خاندان «گرامی» شده است، حال آنکه تا پیش از آن‌ها، خانواده «حداد‌ها» با آوردن تویوتا به ایران، بازیگر شماره یک بازار خودرو داخل به شمار می‌رفت.

هرچند سابقه فعالیت «گرامی‌ها» در حوزه خودرو کمتر از «حداد‌ها» است، اما این روز‌ها این هیوندای و کیاست که بیش از امثال تویوتا در خیابان کشور به چشم می‌آیند. «گرامی‌ها» البته به لحاظ «بزرگی» هنوز هم پایین‌تر از خاندان «فردوس» که شرکت ماموت را مدیریت می‌کنند، قرار دارند، اما به هر حال رقیبی گردن کلفت برای «ماموتی‌ها» به حساب می‌آیند.

سلطان خشکبار

اسداالله عسگر اولادی که به «سلطان خشکبار» معروف است، مردی است که در عرصه صادرات خشکبار تقریبا بی‌رقیب بوده و حداقل ۵٠ سال است که در بازار فعالیت می‌کند. از ۱۹ سالگی، رسماً وارد بازار کار شده و سوژه مناسبی برای بررسی تاریخ تجارت ۳۳ ساله انقلاب و بلکه بررسی ۵۵ سال تجارت در ایران است. سلطان خشکبار در عرصه اقتصاد ایران کارش را با خرید یک کیسه کنجد شروع کرد. او که اکنون بازنشسته شده است معتقد است که در رشته زیره سبز به اجتهاد رسیده است.

سلطان وثیقه‌های میلیاردی

یک، جلویش ۱۰ تا صفر (مبنای محاسبه تومان است). این، رقم وثیقه‌ای است که با آن مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که از متهمان حوادث سال ۸۸ است را آزاد کردند، وثیقه‌ای که او را در شمار گرانترین متهمان دستگاه قضایی قرار داده است.

این وثیقه از بابت کارشناسی ملک پدری‌ در دزاشیب محاسبه شده است، ملکی که گویا از سال‌های پیش از انقلاب متعلق به خاندان هاشمی بوده است. البته پرونده‌های دیگری هم وجود دارد که وثیقه‌های میلیادری برای آزادی متهمان آن مطالبه شده است نظیر وثیقه ۸ میلیاردی برای لیدر اوریف لیم، وثیقه ۹ میلیادری برای یک متهم نفتی، وثیقه ۱۷ میلیاردی برای یک متهم ارزی اما این لقب از سوی برخی پایگاه‌های خبری صرفا به مهدی هاشمی تعلق گرفته است، که آن هم نشأت گرفته از جنبه سیاسی مسئله است.

سلطان واردات موز سلطان واردات گوشت سلطان واردات خودرو سلطان شکر سلطان سیگار حاج علی اصغر رزازیان پولدار شدن بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی محمدرضا یوسفی (سلطان شکر) بیوگرافی محمدرضا زنوزی بیوگرافی طیب حاج رضایی بیوگرافی ثروتمندان ایران برادران ارجمندی اسامی مفسدان اقتصادی

سلطان سیگار

سیگار وینستون حدود ۷۰ درصد از واردات سیگار به کشور را به خود اختصاص داده است. از سیگار کنت هم اگرچه آمار دقیقی در دست نیست، اما این برند جزو سیگار‌های پرفروش در بازار ایران محسوب می‌شود؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد بازار سیگار ایران در اختیار سه برند وینستون، مارلبورو و کنت است. گفته می‌شود حجم معاملات عامل توزیع سیگار وینستون در ایران طی یک سال به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده که رقم بسیار بالایی در بازار دخانیات کشور محسوب می‌شود و کسی که واردات این برند سیگار را برعهده دارد به «سلطان سیگار» ملقب شده است.

سلطان ارز

در این گزارش از چندین «سلطان» نام بردیم بی‌آنکه نقشی در نامگذاری و اعطای این القاب به اشخاص باشیم اما در اینجا جا دارد که ما نیز به نوبه خودمان به یکی از متهمان اخیرا دستگیر شده در تلاطمات بازار ارز، لقب سلطان بدهیم، آن هم «سلطان ارز». «جمشید بسم‌الله» نامی است که پس از یک سخنرانی معاون اول رئیس جمهور مطرح شد اگرچه نام اصلی‌اش جمشید «الف» است اما در بین دوستانش به خاطر تکه کلامی که آغاز هر معامله به کار می‌برد به «جمشید بسم الله» معروف شده است. جمشید در این بازار تنها نیست، او و پنج برادرش داود، مجید، مسعود، داریوش و حمید همگی در کار سکه و ارز هستند.

سلطان فولاد

برای اولین بار، نام “م.ز”‌ تحت عنوان “خریدار خودروی شخصی رئیس‌جمهور” بر سر زبان‌ها افتاد؛ وی از چند سال قبل با استفاده از برخی رانت‌ها موفق به اخذ وام‌های کلان بانکی شده و خود را وارد بازار بورس، فولاد، خودرو و معدن کشور کرده بود البته هیچ وقت به طور رسمی خریداری خودروی رئیس‌جمهور توسط م.ز تایید نشد اما خبری که در این رابطه در رسانه‌ها منتشر شد، هیچ‌گاه تکذیب هم نشد.

این فرد جزو ۱۰ کلان سرمایه‌دار کشور به حساب می‌آمد که ۳۴ درصد سهام یکی از بانک های مطرح کشور را در اختیار داشت و خرید سهام این بانک در حالی توسط این فرد انجام شد که وی به عنوان یکی از بزرگترین بدهکاران به سیستم بانکی کشور مطرح شود.

گفته می شود (م.ز) در ابتدای آغاز فعالیت اقتصادی خود، تنها دارائی‌اش یک سوله بوده که به عنوان انبار و کارهای کوچک صنعتی استفاده می‌کرده است. به تدریج نامبرده از طریق ارتباطات مختلف با برخی چهره‌های ذی‌نفوذ و صاحب منصب، به ثروت کلانی دست پیدا کرد به طوری که  ۳۴ درصد بانک سامان و بخشی از سهام ایران خودروی تبریز و شرکت هواپیمایی آتا را متعلق به خود کرد.

در همین اوضاع و احوال بود که “م.ز” جزو ۱۰ سرمایه‌دار برتر کشور شد و در کارخانه‌های فولاد نیز برای خود سهام دست و پا کرد. تمامی این آمارها در حالی برای این مرد ثبت شد  که قریب به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد به شبکه‌های بانکی کشور بدهکار بود با هماهنگی یک فرد خاص و کمک یک از مقامات کشور ترکیه توانست امتیاز تاسیس و مدیریت شرکت هواپیمایی (آتا) را نیز بگیرد.

“م.ز”به مدد رانت‌های خاص و وام‌های کلان بانکی، به بازارهای مالی و صنایع بزرگ کشور مانند خودرو ، فولاد و معدن راه پیدا کرده و همه کاره یکی از واحدهای شرکت بزرگ ساخت خودرو در کشور و نزدیک به ۱۰ شرکت مهم فولادی می‌شود .

بر اساس اخبار منتشره از م.ز در رسانه‌ها، وی که ارتباطات عمیق و گسترده و استراتژیکی با یک جریان خاص اعتقادی، فرهنگی و سیاسی داشت در اندک زمانی توانست مجوز تاسیس یک شرکت هواپیمایی را به دست آورد؛ نفوذ این فرد در یکی از بانک‌های تازه تاسیس کشور به گونه‌ای بود که این بانک که سرمایه آن کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار بود، ضمانت‌نامه‌ای به مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار در وجه یکی از سازمان‌های وابسته به وزارت صنایع صادر کرد که کاملا خلاف قانون است.

این بدهکار بانکی برای احداث این کارخانه حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی اخذ کرده اما آنگونه که کارشناسان گفته‌اند، کارخانه مذکور را با هزینه‌ای کمتر از ۷۰۰ میلیارد تومان و البته با بهره‌مندی از خدمات مشاوران و پیمانکاران غیر مطرح بخش فولاد ترکیه و با استفاده از تجهیزات فرسوده و تکنولوژی قدیمی در موقعیتی بسیار نامناسب به دلیل دوری از منابع و معادن بنا کرده است.

در ادامه وی در مرداد ماه سال ۹۰ خواستار واگذاری سهمیه ماهانه ۶۵ هزار تن شمش تولید کارخانه فولاد خوزستان شده بود که با وجود موافقت یک جریان انحرافی به دلیل انتشار اسناد آن در رسانه‌ها، عملیاتی نشد اما وی در نهایت، تقاضای خود را برای دریافت ۵۰۰ هزار تن شمش تولیدی کارخانه مذکور مطرح کرد که از مابه‌التفاوت ۱۳۰ تومانی قیمت آن در بازار، رقم کلانی به دست می‌‌آید.

در حالی با این تقاضا موافقت شده که مسئولان وزارت صنایع نسبت به تبعات واگذاری حدود ۷۰ درصد تولیدات کارخانه ف.خ هشدار داده و این اقدام را به دلیل افزایش نرخ بیکاری ناشی از نابسامانی وضعیت ۷۰ کارخانه که قطعا نمی‌توانند با ۳۰ درصد تولیدات باقیمانده فعالیت کنند و همچنین اخلال در شبکه تولید کشور، مغایر با مصالح ملی دانستند.

در انتها اینکه سرانجام م.ز در چنگال قانون گرفتار شده هر چند که اخباری از آزادی موقت م.ز با قید وثیقه ۵۰۰ میلیارد تومانی پرده برداشت و دیگر صدایی از رسیدگی به پرونده وی لااقل تا به امروز به گوش نرسید.

سلطان پتروشیمی

اسفند ماه سال ۹۱ بود که یکی از نهادهای امنیتی با حکم دستگاه قضایی، یکی از مدیران ارشد تجارت محصولات پتروشیمی را به اتهام سوءاستفاده گسترده مالی بازداشت کرد.

وی که تابعیت دوگانه دارد به سلطان بازار تجارت محصولات پتروشیمی در داخل و خارج از ایران معروف است و شبکه گسترده‌ای از شرکای راهبردی را به منظور سوء استفاده اقتصادی در داخل ایران و خارج از کشور در حوزه تجارت محصولات پتروشیمی و به خصوص صادرات این محصولات برای خود ایجاد کرده است. منابع مطلع معتقدند بخش عمده‌ای از بازار پتروشیمی در دهه اخیر در قبضه وی بوده و اگر کسی بر خلاف نظر و رای وی در این بازار عمل می‌کرد به طرق گوناگون از دور رقابت بازار این محصولات حذف می‌شد.

بر اساس این گزارش گردش مالی بازار تجارت محصولات پتروشیمی ایرانی به چند ده هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود و گفته می‌شود ابعاد سوءاستفاده فرد یاد شده در این بازار بزرگ، بسیار گسترده است. ارقام ذکر شده تنها در یکی از پرونده‌های منتسب به وی که شاید از جمله بزرگترین تخلفات وی نیز نباشد به ۴۲۰ میلیون یورو می باشد که بر اساس آن مدیر یادشده ارز حاصل از صادرات محصولات به یک شرکت خارجی را به کشور بازنگردانده است.

در این خصوص اما یک منبع آگاه خبر داد فردی که به عنوان سلطان تجارت محصولات پتروشیمی شهرت دارد، پس از ۱۸ماه بازداشت با قرار دادن وثیقه سنگین آزاد شده و متاسفانه پس از آزادی، جمعی از مدیران فعلی صنعت پتروشیمی به دیدار وی رفته‌اند.

این منبع آگاه در صنعت پتروشیمی همچنین اظهار داشت: فردی که به عنوان سلطان تجارت محصولات پتروشیمی شهرت دارد پس از ۱۸ ماه بازداشت با قرار دادن وثیقه سنگین آزاد شد.

وی افزود: متاسفانه پس از آزادی وی با قرار وثیقه جمعی از مدیران فعلی صنعت پتروشیمی به دیدار وی رفته‌اند.

این منبع آگاه اضافه کرد: در عین حال تعداد دیگری از مدیران صنعت پتروشیمی و دیگر نهادها نیز که در چند ماه اخیر در ارتباط با این پرونده بازداشت شده بودند نیز با قرار وثیقه آزاد شدند. رسانه‌ها پیش از این درباره بعضی شگردهای این شبکه فساد در تجارت محصولات پتروشیمی گزارش‌هایی را منتشر کرده بودند.

در عین حال چند ماه پس از بازداشت سلطان تجارت پتروشیمی علیرضا نوری‌زاده یکی از عناصر مشهور و نشان‌دار ضد انقلاب به حمایت شدید از وی پرداخته و علیه برخی از مسئولان امنیتی کشور در رابطه با این پرونده سخنان تندی را به زبان آورده بود. بر اساس این گزارش، پسر ارشد سلطان پتروشیمی شریک تجاری بعضی مدیران ارشد دولتی است

وی علاوه بر تابعیت ایرانی، تابعیت انگلستان را نیز در اختیار دارد و شهروند این کشور محسوب می‌شود.

تابعیت دوگانه سلطان پتروشیمی یادآور تابعیت دوگانه کانادایی محمود رضا خاوری مدیرعامل سابق متواری بانک ملی و بعضی دیگر از مدیران ارشد شبکه بانکی و نفت است.

عطاءالله حکیمی نماینده مردم رودبار می گوید : پتروشیمی آریا در کشور فیلیپین به دستور آقای نعمت زاده و با واسطه فردی کاباره دار خریداری شد که در زمان خرید زیان آور بود و سالهاست که رها شده واسطه این خرید فردی به نام سلطان پتروشیمی است.

سلطان واردات موز

برادران ارجمندی(علی محمد، محمدتقی، عبدالرحمان و مرحوم هاشم ارجمندی) به‌عنوان سرشناس‌ترین واردکنندگان بزرگ موز در ایران شناخته می‌شوند که در اتاق ایران و تنظیم بازار موز داخلی نقش مؤثری را ایفا می‌کنند.

علی ارجمندی می‌گوید: بر اساس مقررات جدید صادرات و واردات در سال ۹۵، تعرفه موز از چهار به ۲۶ درصد افزایش یافت و مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی یک کیلوگرم موز، پنج درصد تعیین می‌شود؛ این بدان معناست که اگر در سال ۹۴ عوارض گمرکی برای هر کارتن دو دلار محاسبه می‌شد، به پنج دلار افزایش پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که سهم شرکت برادران ارجمندی از صادرات سیب چقدر خواهد بود، می‌افزاید: شرکت برادران ارجمندی در مجموع سالانه شش میلیون کارتن ۱۳ کیلوگرمی موز وارد می‌کند که به عبارتی ۷۸ هزار تن موز را شامل می‌شود.

گروه ارجمندی در دهه هفتاد نسبت به آغاز سرمایه‌گذاری در کشور اقدام و در مدت کمتر از یک دهه افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال در زمینه احداث سردخانه های پیشرفته و باغ های مدرن از جمله مجتمع سردخانه سمیرم با ظرفیت ۳۵ هزار تن میوه کرده است.

همچنین کارگاه سبدسازی ارجمندی در شهرک صنعتی هست سمیرم با ۲۰ میلیارد ریال سرمایه و تولید ۶۰۰۰ سبد در ۲۴ ساعت  است.

۱-شرکت صادرات میوه اتحاد به مدیریت حاج علی اصغر رزازیان (اولین واردکننده موز و صاحب نظر در زمینه واردات و رنگ‏آوری موز) و شرکت میوه طلایی ایران به مدیریت محمود رزازیان با فعالیت‌های اقتصادی مسبوق به پیشینه‌ای درخشان و شناخته‌شده که به‎کرّات از سوی مقامات دولتی مورد توجه و تحسین قرارگرفته‌اند با سرمایه‌گذاری و خدمت رسانی طی ایجاد سردخانه‌های متعدد با حجم بالا از جمله سردخانه ۲۰ هزار تنی در استان قزوین مجهز به امکانات سورتینگ و رنگ‌آوری و سردخانه ۳۰ هزار تنی بسیار مجهز به تجهیزات و امکانات روز دنیا در استان تهران ، احداث باغات مرکبات و کیوی به شیوه علمی و صنعتی در استان مازندران و ایجاد باغ سیب با پایه مالینگ به شیوه علمی و صنعتی در دماوند موجبات اشتغالزایی قابل توجهی شده‌اند.

۲-بازرگانی گروه ارجمندی با داشتن سه نسل تجربه در تولید و تجارت میوه و تره‌بار به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران و فعالان صنعت میوه در خاورمیانه می‌باشد که در دهه هفتاد با تشویق اتحادیه نسبت به آغاز سرمایه‌گذاری در کشور اقدام نمودند و در مدت کمتر از یک دهه بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در زمینه احداث سردخانه‌های پیشرفته ، باغهای مدرن از جمله احداث باغ کیوی به مساحت ۱۰۰ هکتار در استان گیلان ، بزرگترین سردخانه خاورمیانه به ظرفیت ۸۲ هزار تن در استان تهران ، مجتمع سردخانه سمیرم با ظرفیت ۳۵ هزار تن در استان فارس ، مجتمع کشت و صنعت اقلید به مساحت ۸۰۰ هکتار در استان فارس ، مجتمع سردخانه‌های ترانزیتی با ظرفیت ۵۰۰۰ تن در استان بوشهر و مجتمع حمل و نقل داخلی و بین‌المللی به تعداد ۱۶۰ دستگاه کشنده و یخچال اقدام نموده‌اند که موجبات اشتغال بیش از ۱۲۰۰۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم آورده‌است.

۳-شرکت میوه جهانی پارس با مشارکت شرکت خارجی UniFruiti اقدام به سرمایه‌گذاری در زمینه تولید ، سورتینگ ، عمل آوری ، بسته‌بندی و نگه‌داری میوه در سالهای اخیر با تشویق اتحادیه نموده‌است که از جمله می‌توان به واحد شستشو ، سورتینگ ، درجه بندی و بسته‌بندی سیب با ظرفیت ۲۰ تن در ساعت ، ساخت سردخانه با ظرفیت ۵۰۰۰ تن و خطوط ماشین آلات کامل فرآوری مرکبات و کیوی در استان مازندران و ساخت سردخانه با ظرفیت ۱۴۰۰۰ تن مجهز به سیستم درجه‌بندی و بسته‌بندی میوه‌ در استان تهران اشاره نمود. این سرمایه‌گذاری‌ها علاوه بر اشتغالزایی مؤثر موجبات کنترل کیفی میوه‌های صادراتی و وارداتی را شده‌است.

۴-شرکت عبدالرحمن ارجمندی با احداث سردخانه‌های متعدد ۳۰ هزار تن در شیراز ، ۲۰ هزار تن در استان تهران ، ۵ هزار تن در استان مازندران و احداث باغات مختلف من‏جمله ۳۰ هکتار در استان مازندران نقش بهسزایی در تولید و ذخیره سازی میوه دارند.

خیلی از قدیمی‌های تهران، کاسبی‌شان را مدیون «سلطان موز» اند

بعد از سال ۱۳۲۷ واردات موز خام و پرورش آن توسط طیب حاج‌رضایی آغاز می‌شود. طیب تا جایی پیش می‌رود که به او لقب «سلطان موز ایران» می‌دهند.

زمانی که اوضاع طیب بهتر شد، بیشتر از قبل به دیگران کمک می‌کرد. بارها دیده بودیم که انسان محتاجی به او مراجعه می‌کرد و طیب هرطور که می‌‌توانست مشکل او را حل می‌کرد.

طیب به رسم پهلوانان قدیم برای دیگران مراسم «گلریزان» برگزار می‌کرد.

از روزگار قدیم تا همین اواخر، برای هرکس که ورشکست شده بود یا می‌خواست کاسبی خود را شروع کند و یا به مشکلی خورده بود مراسم گلریزان برگزار می‌کردند. به این ترتیب که جمعی از بزرگان و معتمدان شهر در زورخانه جمع می‌شدند و بعد از پایان مراسم ورزش باستانی، یکی از بزرگان گلدانی را می‌چرخاند و هرکس به قدر توانایی خود کمک‌هایش را داخل گلدان می‌ریخت.

خیلی از قدیمی‌های تهران، کاسبی و زندگیشان را مدیون گلریزان طیب‌اند. او هر سال حدود صد مراسم گلریزان برگزار می‌کرد.

طیب در سفرهایش به عتبات عالیات با یک لبنانی آشنا می‌شود. آن لبنانی وقتی متوجه می‌شود که طیب بارفروش است با او راجع به پخش موز در ایران صحبت می‌کند. بعد هم دستگاه پرورش موز را به ایران وارد می‌کند و به طیب تحویل می‌دهد.

طیب در سال ۱۲۸۰ خورشیدی در محله صابون پز خانه (در اصطلاح عام صام پزخانه) تهران به دنیا آمد. پدر او حسینعلی حاج رضایی از اهالی سگمس آباد یا ارتش آباد کنونی از روستاهای استان قزوین بود که پس از مهاجرت به تهران به شغل جمع‌آوری بوته‌های خشک برای نانوایی‌ها مشغول بود. طیب سه برادر به نامهای حاجی مسیح، اکبر و طاهرداشت او از همان ابتدا به ورزش باستانی علاقه‌مند بود و پس از پایان یافتن دوره سربازی بود که نام او کم‌کم بر سر زبانها افتاد.

طیب از سال ۱۳۳۰ تا ۱۳۴۲ از میدان داران به نام میوه و تره بار تهران بود و به کار خرید و فروش میوه و تره بار مشغول بود. اودر دوران زندگی اش دو همسر و هفت فرزند داشت.

طیب حاج رضایی را در ۱۶ خرداد ۱۳۴۲  دستگیر شد و در سحرگاه ۱۱ آبان ۱۳۴۲ به دست مزدوران رژیم پهلوی اعدام شد.
همسر او فخرالملوک مهاجر زنجانی بود. فخرالملوک روز یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 452 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:35

محمدرضا زنوزی مطلق، Mohammad Reza Zonuzi متولد ۱۳۴۶ در تبریز است .وی سهامدار، مدیر و مالک چندین شرکت تولیدی، خدماتی، بانکی و ورزشی در ایران است.

زنوزی به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران ایران و یکی از ۱۰ سرمایه‌دار برتر ایران شناخته می‌شود. او همچنین رئیس هیئت بدمینتون آذربایجان شرقی است.

هواپیمایی آتا مالک و سهامدار بانک سامان شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک ثروت محمدرضا زنوزی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی محمدرضا زنوزی بیوگرافی ثروتمندان ایران اسامی مفسدان اقتصادی اسامی بدهکاران بانکی آتا سنتر Mohammad Reza Zonuzi

شرکت‌های تحت مالکیت

محمدرضا زنوزی مالک و سهامدار چندین شرکت تولیدی، صنعتی، خدماتی، بانکی و ورزشی در ایران است. بیش از ۷٫۰۰۰ نفر در شرکت‌ها و کارخانه‌های وابسته به وی اشتغال دارند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مؤسسه فرهنگی ورزشی گسترش فولاد تبریز
  • بانک سامان
  • هواپیمایی آتا
  • کارخانه بنیان دیزل
  • گروه صنعتی ایران‌خودروی تبریز
  • شرکت سرمایه‌گذاری گسترش فولاد تبریز
  • شرکت فنی و مهندسی سترگ آذران
  • مجتمع فولاد عجب شیر
  • گروه صنعتی درپاد تبریز
  • گروه کارخانجات یاقوت صنعت تبریز
  • گروه صنعتی توانگران سهند
  • گروه صنعتی الماس تبریز
  • مرکز آموزش سرمایه‎گذاری فولادگستر کوثر
  • گروه سرمایه‌گذاری دریک

پروژه مشارکتی “آتا سنتر” در زیربنایی حدود ۵۵۰ هزار متر مربع در ۱۵ طبقه و سه طبقه زیرزمین در محل سابق کارخانه ی بنیان دیزل تبریز احداث می شود. “بنیان دیزل” یکی از مجموعه های بزرگ صنعتی در غرب کلان شهر تبریز است که در دهه ۵۰ بنیان گذاری شده و تحت لیسانس درمن دیزل انگلستان به تولید موتورهای دیزلی می پرداخت.

محمدرضا زنوزی مطلق  پس از اینکه بازداشت شد، اخیراً (مهر ۱۳۹۱) با پرداخت بخشی از بدهی های خود آزاد شد.

آقای زنوزی از بزرگترین بدهکاران بانکی است که مدتی قبل بازداشت شده بود. وی با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی موقتاً آزاد شده تا بتواند بدهی های خود را در زمان مقرر پرداخت کند.

وی تاکنون موفق به پرداخت «۱۳۸۰ میلیارد تومان» از بدهی خود به بانک های کشور شده است. هنوز بخشی از بدهی های وی معوق است.

هواپیمایی آتا مالک و سهامدار بانک سامان شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک ثروت محمدرضا زنوزی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی محمدرضا زنوزی بیوگرافی ثروتمندان ایران اسامی مفسدان اقتصادی اسامی بدهکاران بانکی آتا سنتر Mohammad Reza Zonuzi

شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک با هدف مشارکت در اعتالی صنعت کشور، ایجاد اشتغال و کارآفرینی و نیز تربیت نیروهای انسانی مولد و ماهر، در سال ۱۳۸۰ با سرمایه گذاری صددرصد خصوصی و ایجاد چندین مجتمع و کارخانه بزرگ صنعتی پایهگذاری و فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت مادر، در مدت کوتاهی توانسته ضمن ایجاد زیر ساختهای مناسب، با برنامه ریزیهای مدون، بهره گیری از دانش روز و جذب نیروهای متعهد و متخصص، سرمایه گذاریهای کالنی در منطقه انجام داده، تا با هدف تالش در ارتقای صنعت، عمران و آبادانی کشور و نیز حضور فعال در بازارهای منطقه و جهان، سهم کوچکی از ِدین خود را به ایران اسالمی ادا نماید. به طوری که در حال حاضر هلدینگ َدریک بزرگترین شرکت سرمایه گذاری در شمالغرب کشور میباشد. روند توسعه در این گروه بسیار سریع بوده و با استفاده از فرصتهای بوجود آمده و برنامه ریزیهای منظم و آگاهانه، توانسته است با ظرفیت سازی مناسب و ایجاد شرکتهای صنعتی، خدماتی و ساختمانی در زیر مجموعه سه هلدینگ تخصصی ذی ِ ل، نام خود را در جای جای میهن پهناورمان و بازارهای بینالمللی به عنوان یک پدیده مطرح سازد. w سرمایه گذاری گسترش فوالد تبریز w سرمایه گذاری فوالد گستر کوثر w سرمایه گذاری آتا همچنین ایــن شــرکـت با تــکیـه بـــر توانمندیهای کارکنان متخصص خود، توانسته است هـــزاران فــرصت شــغـلی مستقیـم و غیرمستقیم ایجاد نماید که در اشتغالزایی منطقه تاثیر بسزایی داشته است.

هواپیمایی آتا

هواپیمایی آتا مالک و سهامدار بانک سامان شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک ثروت محمدرضا زنوزی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی محمدرضا زنوزی بیوگرافی ثروتمندان ایران اسامی مفسدان اقتصادی اسامی بدهکاران بانکی آتا سنتر Mohammad Reza Zonuzi

مجتمع تجاری تفریحی اقامتی آتا سنتر

هواپیمایی آتا مالک و سهامدار بانک سامان شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک ثروت محمدرضا زنوزی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی محمدرضا زنوزی بیوگرافی ثروتمندان ایران اسامی مفسدان اقتصادی اسامی بدهکاران بانکی آتا سنتر Mohammad Reza Zonuzi

گروه صنعتی درپاد

هواپیمایی آتا مالک و سهامدار بانک سامان شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک ثروت محمدرضا زنوزی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی محمدرضا زنوزی بیوگرافی ثروتمندان ایران اسامی مفسدان اقتصادی اسامی بدهکاران بانکی آتا سنتر Mohammad Reza Zonuzi

باشگاه ورزشی گسترش فولاد

هواپیمایی آتا مالک و سهامدار بانک سامان شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک ثروت محمدرضا زنوزی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی محمدرضا زنوزی بیوگرافی ثروتمندان ایران اسامی مفسدان اقتصادی اسامی بدهکاران بانکی آتا سنتر Mohammad Reza Zonuzi

یاقوت صنعت تبریز

هواپیمایی آتا مالک و سهامدار بانک سامان شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک ثروت محمدرضا زنوزی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی محمدرضا زنوزی بیوگرافی ثروتمندان ایران اسامی مفسدان اقتصادی اسامی بدهکاران بانکی آتا سنتر Mohammad Reza Zonuzi

بنیان دیزل تبریز

هواپیمایی آتا مالک و سهامدار بانک سامان شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک ثروت محمدرضا زنوزی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی محمدرضا زنوزی بیوگرافی ثروتمندان ایران اسامی مفسدان اقتصادی اسامی بدهکاران بانکی آتا سنتر Mohammad Reza Zonuzi

توان گستر آذر سهند تبریز

هواپیمایی آتا مالک و سهامدار بانک سامان شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک ثروت محمدرضا زنوزی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی محمدرضا زنوزی بیوگرافی ثروتمندان ایران اسامی مفسدان اقتصادی اسامی بدهکاران بانکی آتا سنتر Mohammad Reza Zonuzi

مجتمع فولاد بناب

هواپیمایی آتا مالک و سهامدار بانک سامان شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک ثروت محمدرضا زنوزی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی محمدرضا زنوزی بیوگرافی ثروتمندان ایران اسامی مفسدان اقتصادی اسامی بدهکاران بانکی آتا سنتر Mohammad Reza Zonuzi

سرمایه گذاری فولاد گستر کوثر

هواپیمایی آتا مالک و سهامدار بانک سامان شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک ثروت محمدرضا زنوزی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی محمدرضا زنوزی بیوگرافی ثروتمندان ایران اسامی مفسدان اقتصادی اسامی بدهکاران بانکی آتا سنتر Mohammad Reza Zonuzi

سرمایه گذاری گسترش فولاد تبریز

هواپیمایی آتا مالک و سهامدار بانک سامان شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک ثروت محمدرضا زنوزی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی محمدرضا زنوزی بیوگرافی ثروتمندان ایران اسامی مفسدان اقتصادی اسامی بدهکاران بانکی آتا سنتر Mohammad Reza Zonuzi

ایران خودرو تبریز

هواپیمایی آتا مالک و سهامدار بانک سامان شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک ثروت محمدرضا زنوزی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی محمدرضا زنوزی بیوگرافی ثروتمندان ایران اسامی مفسدان اقتصادی اسامی بدهکاران بانکی آتا سنتر Mohammad Reza Zonuzi

مجتمـع آهـن و فـولاد سبــلان

هواپیمایی آتا مالک و سهامدار بانک سامان شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک ثروت محمدرضا زنوزی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی محمدرضا زنوزی بیوگرافی ثروتمندان ایران اسامی مفسدان اقتصادی اسامی بدهکاران بانکی آتا سنتر Mohammad Reza Zonuzi

شرکـت فنی و مهندسی سترگ آذران

هواپیمایی آتا مالک و سهامدار بانک سامان شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک ثروت محمدرضا زنوزی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی محمدرضا زنوزی بیوگرافی ثروتمندان ایران اسامی مفسدان اقتصادی اسامی بدهکاران بانکی آتا سنتر Mohammad Reza Zonuzi

شرکت فروآلیاژ شهریار پارسا

هواپیمایی آتا مالک و سهامدار بانک سامان شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک ثروت محمدرضا زنوزی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی محمدرضا زنوزی بیوگرافی ثروتمندان ایران اسامی مفسدان اقتصادی اسامی بدهکاران بانکی آتا سنتر Mohammad Reza Zonuzi

مجتمع فولاد صائب تبریز

هواپیمایی آتا مالک و سهامدار بانک سامان شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک ثروت محمدرضا زنوزی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی محمدرضا زنوزی بیوگرافی ثروتمندان ایران اسامی مفسدان اقتصادی اسامی بدهکاران بانکی آتا سنتر Mohammad Reza Zonuzi

مجتمع ذوب آهن شمس تبریز

هواپیمایی آتا مالک و سهامدار بانک سامان شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک ثروت محمدرضا زنوزی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی محمدرضا زنوزی بیوگرافی ثروتمندان ایران اسامی مفسدان اقتصادی اسامی بدهکاران بانکی آتا سنتر Mohammad Reza Zonuzi

شرکت ذوب آهن سهند غرب

هواپیمایی آتا مالک و سهامدار بانک سامان شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک ثروت محمدرضا زنوزی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی محمدرضا زنوزی بیوگرافی ثروتمندان ایران اسامی مفسدان اقتصادی اسامی بدهکاران بانکی آتا سنتر Mohammad Reza Zonuzi

شرکت توان گستر آذر سهند تبریز

هواپیمایی آتا مالک و سهامدار بانک سامان شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک ثروت محمدرضا زنوزی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی محمدرضا زنوزی بیوگرافی ثروتمندان ایران اسامی مفسدان اقتصادی اسامی بدهکاران بانکی آتا سنتر Mohammad Reza Zonuzi

گروه صنعتی توانگران سهند

مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت توسعه سرمایه گذاری دریک

گروه کارخانجات یاقوت صنعت تبریز

مجتمع فولاد زنوز

شرکت ماشین سازی یاقوت تبریز

شاید کمتر کسی فکر می کرد “ایران خودرو تبریز” فارغ از آنکه برند “ایران خودرو” بر پیشانی اش خودنمایی کند، متعلق به یک میلیاردر افسانه ای است، کسی که اینبار ناجا را هم وادار به عقب نشینی کرد، آنهم در مورد اتوموبیلی به نام “وانت پیکان” که جملات قصار مقامات ارشد ناجا  طی هفته های اخیر در مورد آن، هنوز در خاطر مردم هست.

۱۵۸۷۲_۹۳۰

فرمانده ناجا چه گفت؟

سردار احمدی مقدم، در ۱۸ آذر همین سال، در سخنانی دقیق و بسیار مهم، اعلام کرد: «وانت پیکان» اساسا فاقد استاندارد است.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم با بیان اینکه «وانت‌پیکان» اساسا فاقد استاندارد است، گفت: هر وقت استاندارد این خودرو را آوردند ما هم آن را شماره‌گذاری خواهیم کرد اما در حال حاضر مشکل با جای دیگری است و به نیروی انتظامی ربطی ندارد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه قانون یکسری وظایف را برای پلیس روشن کرده است، گفت: برخورداری خودروها از استاندارد و کنترل آن از وظایف قانونی پلیس است.

نکته ی جالب در مورد برخی حامیان پیدا و پنهان ، اظهارات آتشین نماینده تبریز است. رحمانی که با “فارس” گفت و گو کرده بود، بدون اشاره به تهدید رسمی استاندار علیه وانت پیکان، گفته است: پلیس مرجع تشخیص استاندارد بودن یا نبودن خودروها نیست.

این در حالی است که پیش از این معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم های کیفیت سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از توقف شماره گذاری وانت پیکان به علت کسب نکردن استانداردهای ۵۱ گانه خبر داده بود.

زنوزی مالک ایران خودرو تبریز در واکنش به عدم شماره گذاری، وعده ی لابی با سازمان های مرتبط را داده و گفته است: تولید وانت پیکان متوقف نشده اما مشکلاتی وجود دارد که با رایزنی با مقامات مسئول استاندارد، وزارت صنعت، معدن، تجارت و راهنمایی و رانندگی، در حال رفع مشکل شماره‎گذاری وانت پیکان هستیم. هم‎زمان هم برای ایجاد زیرساخت‎ها به‎منظور تولید وانت جایگزین و دارای استاندارد روز دنیا (که از سوی گروه ایران خودرو توصیه شده) برنامه‎ریزی می‎کنیم.

بانک نگفته پول ها را پس بده!

وی با تایید بدهی کلانش به سیستم بانکی صراحتاً اعلام کرده که بانک هنوز از او نخواسته بدهی اش را پس دهد.

از سوله پانصدمتری تا سرمایه ۱۲ هزارمیلیاردی

هفته نامه پنجره، چندی پیش طی گفت و گویی با این فرد، در مورد او توضیحات جالبی داده است.

این مجله نوشته است: محمدرضا زنوزی مطلق، یکی از بزرگ‎ترین سرمایه‌گذاران کشور محسوب شده و این‎روز‎ها بیش از پیش نامش شنیده می‎شود. نام زنوزی اخیرا در کنار نام امیرخسروی که عامل تخلف گسترده مالی است آورده شده اما نه به‎عنوان همکار بلکه به عنوان تشابه فعالیت‌های اقتصادی و ورزشی‌شان.

سرمایه زنوزی مطلق بسیار بیشتر از امیر خسروی بوده و گفته می‌شود وی بیش از حدود١٢هزار میلیارد تومان سرمایه دارد. البته زنوزی مدعی است که این سرمایه  را در راه اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری به کار می‌برد و قصد افزودن به سرمایه خود را ندارد. این فرد قبلا به‎عنوان شهرام جزایری تبریز شهره شده بود.

سایت‎‎های خبری، عکس زنوزی مطلق را کنار احمدی‎نژاد منتشر کردند و مدعی شدند که وی راحت‎تر از برخی از وزرا به رییس‎جمهوری دسترسی دارد! محمدرضا زنوزی، چهره‎ای که با فعالیت فولادی و فوتبالی شناخته می‎شود، هم‎اکنون مالک حدود ۱۰ مجموعه بزرگ و عظیم اقتصادی است که در عرصه فوتبال نیز فعال بوده و باشگاه گسترش فولاد به وی تعلق دارد. شرکت سرمایه‎گذاری گسترش فولاد تبریز، مجتمع فولاد بناب، مجتمع فولاد عجب شیر، کارخانجات گروه صنعتی درپاد تبریز، گروه کارخانجات یاقوت صنعت تبریز، گروه صنعتی توانگران سهند، کارخانه بنیان دیزل تبریز، گروه صنعتی الماس تبریز، مرکز آموزش سرمایه‎گذاری فولادگستر کوثر، مؤسسه فرهنگی ورزشی گسترش فولاد تبریز، گروه صنعتی ایران خودرو تبریز و هواپیمایی آتا‎ایر بخشی از اموال گروه وی است.

فرد مذکور که یکی از بدهکاران سیستم بانکی است، با برقراری ارتباط ویژه با برخی از مسئولان ملی و محلی، توانسته هم به روند گسترش فعالیت‎های خود و دریافت وام‎ها ادامه دهد و هم شرکت‎های جدیدی را تصاحب کند.

البته زنوزی به‎تازگی کشف نشده و سایت مشرق در اواخر فروردین ماه سال جاری مدعی شد زنوزی در گذشته فقط یک سوله‎دار بوده که با رانت دولتی موفق شده سرمایه‎سرسام‎آوری را به هم بزند: فردی که ۱۰ سال قبل صاحب تنها یک سوله ۵۰۰ متری بود، هم‎اینک به مدد بهره بردن از رانت‎‎های دولتی تبدیل به یک کلان سرمایه‎دار شده است.

«محمدرضا زنوزی مطلق» از چند سال قبل با ‎استفاده از مشاوره و رانت‎‎های یک مجری مشهور صدا و سیما که کمک شایانی به وی برای اخذ وام‎‎های کلان بانکی کرد، وارد بازار بورس، فولاد، خودرو و معدن کشور شد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر این فرد جزو ۱۰ کلان سرمایه‎دار کشور است که ۲۴ و ۳۰ درصد سهام دو بانک مطرح کشور را در اختیار دارد.

زنوزی که ارتباطات عمیق و گسترده‎ای با یک جریان منحرف سیاسی دارد، در اندک زمانی توانست مجوز تأسیس یک شرکت هواپیمایی را به‎دست آورد و سپس بدون داشتن مسئولیت مشخص دولتی به دیدار یکی از مقامات ارشد ترکیه فرستاده شد تا مجوز پرواز‎های خود به فرودگاه آتاتورک استانبول را که ارائه مجوز آن در انحصار دولت ترکیه است، دریافت کند.

«زنوزی» سپس ضمن برقراری پیوند عمیق‎تر با نزدیکان چهره جنجالی دولت و آقازاده یکی از چهره‎‎های مطرح اقتصادی، اقدام به ثبت و تأسیس شرکتی به شماره۳۹۰٫٫٫ کرد تا با سوء‎استفاده هرچه بیشتر از رانت‎‎های دولتی بتواند سرمایه‎گذاری‎‎های مشترک بیشتری را انجام دهد.

مسأله دیگری که زنوزی را سر زبان‎‎ها انداخت، شایعه خریداری خودروی احمدی‎نژاد توسط وی بود. هفته‎نامه ۹ دی در فروردین امسال نوشته بود که خریدار خودروی محمود احمدی‎نژاد در حال حاضر ۳۰ درصد سهام بانک گردشگری و ۳۴ درصد بانک سامان و بخشی از سهام ایران خودروی تبریز و شرکت هواپیمایی «آتا» را در اختیار دارد. این هفته نامه اضافه کرده بود: این فرد در کارخانه‎‎های فولاد سهام دارد و قریب به ۱۲۰۰ میلیارد تومان به شبکه‎‎های بانکی کشور بدهکار است؛ گفته می‎شود که وی جزو ۱۰ سرمایه‎دار بر‎تر کشور است.

اگر سیاسی‎‎ها و اقتصادی‎‎ها به‎تازگی زنوزی را کشف کرده‎اند اما ورزشی‎‎ها چندین سال است که او را می‎شناسند چراکه محمدرضا زنوزی مطلق یکی از چهره‎‎های جنجالی ورزشی هم محسوب می‎شود.

زنوزی، صاحب باشگاه فوتبال گسترش فولاد تبریز هم هست و با حمایت خوب او، این تیم حتی تا پای فینال جام حذفی در سال ۱۳۸۹ رفت. این تیم در سال فوتبالی که گذشت در دسته اول بود و تا یک قدمی صعود به لیگ برتر هم رفت اما در گام آخر ناکام بود. البته مسئولان این تیم به‎علت استفاده تیم حریف از بازیکن غیر مجاز بسیار جنجال به پا کردند. شاید دیگر برای‎تان تعجب‎آور نباشد که بدانید زنوزی مطلق رییس هیأت بدمینتون آذربایجان شرقی هم هست. او برای بار دوم از سال ۱۳۸۸ برای مدت چهار سال از سوی مجمع انتخاب رییس هیأت بدمینتون آذربایجان شرقی به ریاست فخاری، مدیر کل تربیت بدنی استان و با حضور محمدرضا پوریا، دبیر فدارسیون بدمینتون کشور انتخاب شد. والیبال و دو و میدانی از رشته‎‎های دیگری است که زنوزی در آن فعالیت می‎کند.

منبع : انتخاب

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 976 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:35

ردپای ۳ فوتبالیست مشهور در پاتوق زنان بدکاره در باغچه فرحزاد پیدا شده است.

فساد جنسی فوتبالیست ها عکس روسپی خانه زنان خیابانی زن بدکاره روسپی تهران
 رستورانی در منطقه فرحزاد تهران پاتوق زنان خیابانی و بدکاره شده بود و بچه پولدارها با ماشین های آخرین مدل با مراجعه به این رستوران و گشتی در محوطه آن روسپی های چند میلیونی را انتخاب می کردند و با خود می بردند.

این رستوران مورد دار با حکم قضایی تعطیل و مجوزش باطل شد اما از آن جایی که به محل رفت و آمد زنان بدکاره تبدیل شده بود، گویا ماموران پرونده اش را به راحتی نبستند و شروع به بازجویی از مدیران و کارکنان این رستوران کردند.

حالا یک منبع موثق می گوید: «در اعترافات کارکنان این رستوران که مدیران آن را هم مجاب به افشای حقیقت کرد، به نام سه ستاره فوتبال هم اشاره شده که به این محل رفت و آمد داشتند و حتی با برخی زنان بدکاره هم در ارتباط بودند. این فوتبالیست ها در ساعاتی از روز که محوطه رستوران خلوت بود، به این محیط مراجعه می کردند و یکی از آنها حتی متهم است به کمک به اسکان برخی روسپی های این پاتوق!»

گویا پرونده همچنان باز است و به همین دلیل نمی توان اطلاعات دقیقی از تخلفات این فوتبالیست ها که نام شان در پرونده پاتوق زنان بدکاره قیمت بالا! آمده است، ارائه کرد.

منتظر اطلاعات تکمیلی باشید. برابر با شنیده های ما، اگر جرم این بازیکنان اثبات شود، شانس ادامه حضورشان در فوتبال را از دست می دهند.

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 411 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:35

در ۲ سال اخیر بازار فروش موتورسیکلت مانند سایر صنایع دچار رکود شده است و بسیاری از فعالان صنف دوچرخه و موتورسیکلت با بیش از چند دهه پیشینه فعالیت، به دلیل شرایط اقتصادی کشور ناگزیر به ترک این صنعت شده‌اند.

متاسفانه رکود موجود بازار بر افت تولید و فروش در این صنعت تاثیر بسیاری داشته است و انتظار می‌رود دولت برای رفع رکود حاکم بر همه بازارها تدبیری بیندیشد.
همچنین درباره سودهای بالای بانکی باید فکری اساسی شود تا با ترزیق نقدینگی در بخش‌های تولیدی – صنعتی شاهد رونق اقتصادی در کشور باشیم.
بر خلاف آنچه در کشورهای دنیا باب شده و میزان سود بانکی موجب می‌شود نقدینگی جامعه به سمت بازارهای تولیدی سرازیر و رونق اقتصادی حاصل شود، در ایران به دلیل سودهای بالای بانکی در عمل، رغبتی برای سرمایه‌گذاری در تولید و صنعت وجود ندارد.
مشکل نقدینگی در صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت موجب افزایش نگرانی فعالان و فروشندگان در این بخش شده است به طوری که شرایط کنونی هر روز موجب ورشکستگی و تعطیلی بخشی از این بازار می‌شود.
همچنین در مسئله مصوبه سال گذشته دولت مبنی بر خروج موتورسیکلت‌های کاربراتوری از نیمه سال ۹۵ و تبدیل آن به انژکتوری نیز اعتقاد بر این است که نباید تصمیم عجولانه‌ای اتخاذ شود هر چند کاهش آلودگی هوا و وجود هوای پاک موضوع بسیار مهمی برای همه تولیدکنندگان و فروشندگان و فعالان صنعتی است. به نظر می‌رسد فرصتی که برای تبدیل موتورسیکلت‌های کاربراتوری به انژکتوری درنظر گرفته شده، زمان محدودی است.

قیمت موتورسیکلت هوندا قیمت موتور سیکلت کویر قیمت موتور سیکلت پیشرو قیمت موتور سیکلت پالس قیمت موتور سیکلت آپاچی قیمت ماشین فروشگاه موتور سیکلت فروش موتور سیکلت‌ هوسانگ فروش موتور سیکلت سوزوکی فروش موتور سیکلت
امروز موتورسیکلت انژکتوری حدود ۳۰۰ دلار با موتورسیکلت کاربراتوری تفاوت قیمت دارد از این رو چنانچه دولت پیش از هرگونه تصمیمی از نظرات تولیدکنندگانی که سال‌ها پیشینه فعالیت در این صنعت دارند بهره ببرد به طور قطع متضرر نشده بلکه تصمیمات دقیق‌تری اخذ خواهد شد.
با وجود هزینه‌های موجود در سال جاری هیچ‌گونه تغییری در قیمت فروش موتورسیکلت و دوچرخه به وجود نیامد زیرا زمانی که عرضه زیاد و تقاضا اندک می‌شود قیمت‌ها به دلیل شرایط بازار، تغییری نخواهد داشت.
با وجود چنین شرایطی فعالان صنعت دوچرخه و موتورسیکلت امیدوارند در ماه‌های آینده شاهد تغییر وضعیت اقتصادی و رفع رکود در بازار باشیم، چرا که در صورت ادامه شرایط پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰درصد از فعالان این صنف با خطر ورشکستگی مواجه شوند.

قیمت موتورسیکلت هوندا قیمت موتور سیکلت کویر قیمت موتور سیکلت پیشرو قیمت موتور سیکلت پالس قیمت موتور سیکلت آپاچی قیمت ماشین فروشگاه موتور سیکلت فروش موتور سیکلت‌ هوسانگ فروش موتور سیکلت سوزوکی فروش موتور سیکلت

پر فروش ترین موتورسیکلت های ایران

 شاید اگر نگاهی ساده به خیابان های ایران بیاندازید تصور کنید یکی از اعضای خانواده CG125 ها پر فروش ترین موتورسیکلت بازار است و یا ارزان ترین موتورسیکلت بازار چنین عنوانی را نیز به خود اختصاص داده است اما در واقعیت اینگونه نیست . کمپانی TVS هند با مدل ROCKZ که طرحی مشابه WAVe هوندا است علی رغم قیمت بالای ۴٫۸ میلیون تومانی پر فروش ترین موتورسیکلت کنونی بازار ایران به حساب می آید . پس از ROCKZ ، طرح جدید آپاچی که به تازگی به بازار ایران نیز عرضه شده است به عنوان دومین موتورسیکلت پر فروش بازار شناخته می شود و جالب اینجاست که آپاچی نیز محصولی از کمپانی TVS هندوستان است لذا نا گفته پیداست که TVs چه حکومتی در بازار ایران دارد.

موتورسیکلتباجاج اونجر
حجم موتور۲۲۰ سی سی
قیمت۶٫۲۵۰ میلیون تومان
موتورسیکلتدایلیم VJF250
حجم موتور۲۵۰ سی سی
قیمت۱۲ میلیون تومان
موتورسیکلتمگلی
حجم موتور۲۵۰ سی سی
قیمت۱۱٫۵ میلیون تومان

طراحی این موتورسیکلت بر عهده مگلی انگلستان بوده است . حجم دقیق پیشرانه این موتورسیکلت ۲۴۷٫۵ سی سی است و از سیستم کاربراتور برای سوخت رسانی استفاده می کند . حجم باک مگلی ۱۱٫۷ لیتر است که حدود ۳٫۱ لیتر حجم کمتر در مقایسه با دایلیم ۲۵۰ را نشان می دهد اما در عوض وزن ۱۳۵ کیلوگرمی این موتورسیکلت ۲۳ کیلوگرم از دایلیم سبک تر است .

موتورسیکلتهیوسانگ GV250
حجم موتور۲۵۰ سی سی
قیمت۱۹ میلیون تومان
موتورسیکلتپرواز GS
حجم موتور۲۰۰ سی سی
قیمت۳٫۶ میلیون تومان

حجم دقیق پیشرانه این موتورسیکلت ۱۹۷ سی سی است و توان تولد حداکثر قدرت ۱۴ اسب بخار را داراست . وزن خالص این موتورسیکلت به ۱۲۵ کیلوگرم می رسد و ظرفیت باک آن نیز ۱۵ لیتر است . پرواز GS200 ضمن بهره گیری از گیربکس ۵ سرعته در هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت متوسط ۲٫۷۲ لیتر بنزین مصرف می کند. سیستم ترمز های GS200 دیسکی است و از تکنولوژی ABS نیز بهره می برد.

موتورسیکلتKTM EXC-F
حجم موتور۲۵۰ سی سی
قیمت۴۱٫۵ میلیون تومان

EXC-F نامی شناخته شده و معتبر در مسابقات بین المللی موتورسواری به خصوص سری مسابقات World Enduro Championship است . EXC-F در نسخه ۲۵۰ سی سی در کلاس E1 این مسابقات تا کنون عناوین معبری بسیاری را برای KTM به ارمغان آورده است . حجم دقیق پیشرانه این موتورسیکلت ۲۴۹٫۹۱ است و تنها ۹ سی سی تا محدودیت موتورسیکلت های عرضه شده به ایران فاصله دارد.این موتورسیکلت محصولی از شرکت معتبر KTM اتریش است . پیشرانه آن تک سیلندر و ۴ زمانه است و سوخت رسانی در آن به صورت انژکتوری صورت می گیرد . طرالحی این موتورسیکلت در کلاس Enduro به گونه ای صورت گرفته است که می توان شیبی تا ۶۳٫۵ درجه را بپیماید . سیستم ترمز این موتورسیکلت نیز دیسکی و ساخته شرکت معتبر برمبو است .

موتورسیکلتهیوسانگ R Comet GT250
حجم موتور۲۵۰ سی سی
قیمت۱۸٫۵ میلیون تومان

سیستم خنک کنندگی این موتورسیکلت در مقایسه با دیگر موتورسیکلت های هم کلاسش در ایران کمی متفاوت است و با روغن عمل خنک سازی انجام می شود . این موتورسیکلت همچنین بر خلاف بسیاری از موتورسیکلت های ۲۵۰ سی سی بازار از ۲ سیلندر ۸ سوپاپ بهره می برد .

موتورسیکلتهوندا CBR250R تایلندی
حجم موتور۲۵۰ سی سی
قیمت۲۳ میلیون تومان
موتورسیکلتهوندا CBR250R ژاپنی
حجم موتور۲۵۰ سی سی
قیمت۳۵ میلیون تومان
موتورسیکلتKTM DUKE
حجم موتور۱۲۵ سی سی
قیمت۱۸ میلیون تومان
موتورسیکلتجترو طرح هارلی
حجم موتور۲۰۰ سی سی
قیمت۶ میلیون تومان
موتورسیکلتکاوازاکی ZXR
حجم موتور۲۵۰ سی سی
قیمت۳۵ میلیون تومان
موتورسیکلتباجاج پالس
حجم موتور۲۲۰ سی سی
قیمت۶٫۷ میلیون تومان
موتورسیکلتباجاج پالس
حجم موتور۱۸۰ سی سی
قیمت۵٫۹ میلیون تومان
موتورسیکلتمودناس گلکسی
حجم موتور۱۳۰ سی سی
قیمت۸ میلیون تومان
موتورسیکلتکاوازاکی KLX
حجم موتور۲۵۰ سی سی
قیمت۳۵ میلیون تومان

KLX در کلاس موتورسیکلت های آفرود کاوازاکی دسته بندی می شود و ضمن داشتن مشخصاتی مشابه KTM EXC-F حدود ۶ میلیون تومان از این موتورسیکلت اتریشی ارزان تر است . پیشرانه ۲۴۹ سی سی KLX توانایی تولید حداکثر قدرت ۲۴ اسب بخار را داراست و از گیربکس ۶ سرعته بهره می برد.

موتورسیکلتTVS راکز
حجم موتور۱۲۵ سی سی
قیمت۴٫۸ میلیون تومان
موتورسیکلتهوندا ویو
حجم موتور۱۲۵ سی سی
قیمت۱۱ میلیون تومان
موتورسیکلتآپاچی RTR ( طرح جدید)
حجم موتور۱۸۰ سی سی
قیمت۶ میلیون تومان

در مدل جدید آپاچی فلاپ جلو و چراغ های تغییر کرده اند . جنس بخشی از بدنه به کربن تغییر کرده است و در چراغ کوچک جلو از LED استفاده شده است.یکی دیگر از تغییرات عمده آپاچی جدید تغییر در فرم فرمان موتورسیکلت است زیرا در مدل قبلی این موتورسیکلت موتورسواران عمدتا به علت پایین بودن ارتفاع فرمان و الزام به خم شدن دچار کمردرد می شدند لذا در مدل جدید ارتفاع فرمان افزایش یافته است .

موتورسیکلتکاوازاکی Z250
حجم موتور۲۵۰ سی سی
قیمت۵۵ میلیون تومان

کاوازاکی Z250 یکی از جدیدترین محصولات این موتورسیکلت ژاپنی و مهمان جدید بازار ایران است که از پیشرانه ۲ سیلندر ۲۴۹ سی سی ۸ سوپاپ بهره می برد.حداکثر قدرت این موتورسیکلت به عدد شگفت انگیز ۳۱٫۵ اسب بخار می رسد تا این موتورسیکلت ۱۶۸ کیلوگرمی به یکی از پرشتاب ترین گزینه های موجود در بازار بدل شود. البته پرداخت مبلغ ۵۵ میلیون تومان برای تجربه این همه قابلیت شگفت انگیز فنی نیز چندان کم نیست.

موتورسیکلتکویر رادیسون
حجم موتور۱۲۵
قیمت۲٫۹ میلیون تومان
موتورسیکلتجهان رو LML
حجم موتور۱۲۵
قیمت۴٫۵ میلیون تومان
موتورسیکلتهوندا CRF-L
حجم موتور۲۵۰
قیمت۳۸ میلیون تومان

رفیق شفیق سال های جنگ ، حماسه و دفاع مقدس ایران بار دیگر پس از ۳۰ سال به بازار بازگشته است . موتورسیکلتی که بیش از مشخصات فنی قدرتمند و ظاهر خاصش خاطرات خوبی را در ذهن ایرانیان به جای گذاشته است .

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 680 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 16:33

پرونده سلطان شکر را می‌توان پس از پرونده فساد ۳۰۰۰ میلیاردی معروفترین فساد اقتصادی دانست، در ابتدا اسامی مختلفی برای متهم این پرونده و یا‌‌ همان “سلطان شکر” منتشر شد؛ عده‌ای هم وی را “م. ی” نامیدند.

محمدرضا یوسفی که پرونده سنگینی از رانت خواری، زمین خواری، کلاهبرداری و ارتشا داشت، به جهت نقش عمده ای که در خرید و فروش کارخانجات شکر داشت و در واردات و صادرات این کالا تاثیرگذار بود، از سوی تحریریه سایت بازتاب ملقب به سلطان شکر ایران شد و پس از آن، با این نام  بیش از نام حقیقی خود شناخته می شد.

نام مفسدان اقتصادی سوابق محمدرضا یوسفی سلطان واردات سلطان شکر بیوگرافی محمدرضا یوسفی (سلطان شکر) اسامی مفسدان اقتصادی

متهمی که تا شانزده سال پیش کارمند ساده شهرداری کرج بود و دارایی چندانی نداشت اما به گفته برخی، او در زمان دستگیری صاحب اموالی به ارزش صد‌ها میلیارد تومان بود.

این شخص با تصاحب و خرید و فروش اراضی دولتی و نیز با جعل اسناد دولتی و تبانی، میلیارد‌ها تومان اراضی را فروخته یا خریداری کرده بود و بعد‌ها مشخص شد با فردی با نام مستعار «شمس» به خرید و فروش برخی املاک می‌پرداخت. سطان شکر ابتدا اراضی و املاکی را که صاحبان آن‌ها بعد یا قبل از انقلاب یا در زمان جنگ،‌‌ رها کرده و به خارج رفته بودند را شناسایی می‌کرد و سپس با وکالتنامه‌های جعلی منسوب به وارث صاحبان اراضی و با تبانی آن‌ها را به طور غیرقانونی خرید و فروش می‌کرد.

در این میان آقای “م. ی” اقدام به خرید کارخانجات شکر، ‌مسائل مربوط به کارخانه قند دزفول، واردات شکر خام، پرداخت گمرکی و نحوه ترخیص واردات مواد اولیه و دیگر مسائل مربوط به آن کرد.

گرچه متهم تاکید دارد که “در کارخانه قند دزفول مشکل مالی به میزان ۲۰ میلیارد تومان پیش آمده که من این مبلغ را هزینه کارخانه قند دزفول کردم و در حقیقت بخشی از بدهی کارخانه قند را پرداختم” با این حال شاید بد نباشد که بدانیم ۵۲ درصد سهم کارخانه قند دزفول متعلق به وی بوده است.

در همین زمان یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با تشبیه این پرونده به پرونده شهرام جزایری از احتمال فرار وی خبر داده و گفته بود: “می‌دانیم که او هم فرار می‌کند.”

به گفته او، سلطان شکر ایران با دریافت میلیارد‌ها تومان تسهیلات بانکی از محل وام‌های بحران که سود چهاردرصد دارد یا اصلا هیچ سودی به آن تعلق نمی‌گیرد، بسیاری از کارخانه‌های شکر را خریده است.

وی پس از چند ماه با اعلام ورشکستگی و اخراج کارگران با تغییر کاربری محل، به برج‌سازی در کارخانه‌ها اقدام کرده و از این راه میلیارد‌ها تومان ثروت دیگر به جیب می‌زد.

این نماینده البته یادآور شده بود کسانی که پرونده‌های اقتصادی دارند، می‌کوشند به بهانه حمایت از یتیمان و محرومان کسب وجهه کنند اما مثل آن‌ها به مثل دزدانی است که از مال دزدی شده به فقیر کمک می‌کنند تا با کسر یک حسنه برای دزدی ۹ ثواب برای خود نگه دارد.

برخی هم در این میان مدعی شدند که سلطان شکر توانسته بود با طرح ادعاهایی برای تعدادی از مراکز و سازما‌ن‌ها پرونده‌سازی کرده و روند پیگیری پرونده خود را متوقف کند اما پس از روشن شدن ماهیت ادعاهای “م. ی” و برکناری یک قاضی، رسیدگی دوباره به تخلفات سلطان شکر ایران آغاز شد.

سپس پرونده حجیم و پیچیده سلطان شکر، اگرچه در جریان بود اما وی در بیرون از زندان به‌سر می‌برد تا دیون خود را بپردازد، البته وی با ضمانت یک فرد دیگر که خود پرونده اقتصادی دارد، به مرخصی آمده بود.

۱۲شهریور سال ۸۷، علیرضا جمشیدی، سخنگوی وقت قوه‌قضاییه در نشست خبری و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در این رابطه گفت: این متهم چندین پرونده در دستگاه قضایی دارد که در یک مورد و به علت کلاهبرداری در کرج، ۲ سال حبس متحمل شده است.

وی ادامه داد: این فرد تا دیروز در زندان به سر می‌برد اما با سپردن وثیقه ۱۵۰ میلیارد تومانی برای پیگیری پرونده خود که در مرحله تجدیدنظر بود، آزاد شده است.

سرانجام و با وجود همه مشکلات، ‌ جلسه رسیدگی به این پرونده در مجتمع رسیدگی به مفاسد اقتصادی برگزار شد که گفته‌ می‌شود این متهم در ‌‌نهایت با حکم دادگاه به رد بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان پول، ۲۷ سال زندان و بیش از ۲۰ میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شد.

اما این پایان ماجرا نبود و حکمی که درباره این پرونده و در حدود ۲۰۰ صفحه انشا شده بود، در چند سطر نقض شد و قرار شد این پرونده توسط یک قاضی ویژه رسیدگی شود.

بعد از گذشت حدود ۲ سال از این موضوع، فردی که روزنامه‌ها چند سال پیش لقب سلطان شکر ایران به او داده بودند، درگذشت.

نام مفسدان اقتصادی سوابق محمدرضا یوسفی سلطان واردات سلطان شکر بیوگرافی محمدرضا یوسفی (سلطان شکر) اسامی مفسدان اقتصادی

“م.ی” که آگهی ترحیم آن در روزنامه‌ها از طرف یکی از کارخانه‌های تحت اختیارش چاپ شده است، همان سلطان شکر است.

به هر حال مرگ سرنوشت این پرونده قطور را هم در هاله‌ای از ابهام فروبرد اما قاضی این پروندهاعلام کرد که طبق بند اول ماده ششم ‌قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب” تعقیب امر جزایی و اجرای مجازات که طبق قانون شروع شده باشد موقوف نمی‌شود، مگر فوت متهم یا محکوم علیه در مجازات‌های شخصی”.

اما این پرونده مختومه شد، در حالی که در اثر سوء استفاده‌های اقتصادی این مفسد در حوزه قند و شکر، بسیاری از کارخانه‌های یاد شده به مرز ورشکستگی رسیده بودند.

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 580 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 16:33

چقدر حرف دلم را منوط بنویسم؟
… چقدر درّه بمانم به قلّه خوش باشم؟

به پای دامنه‌ها از سقوط بنویسم؟
چقدر دست من از پا درازتر باشد؟

برای آمدنت هی قنوت بنویسم؟
چه می‌شود که بیایی و شعرهایم را

قسم به نم نم باران که دوستت دارم

به اشک های خیابان که دوستت دارم

قسم به سعدی و حافظ، به منزوی… قیصر

به شاعران پریشان که دوستت دارم

قسم به مجلس مادر، به کاسه ی شله زرد

به نذرهای فراوان که دوستت دارم

ورای فقه، ورای کلام، باور کن

ورای فلسفه… عرفان… که دوستت دارم

بجای این که بخواهم … و یا … ولش کن! نه!

عجیب نیست کماکان که دوستت دارم

قسم نمی خورم اما اگر قسم بخورم

به آیه آیه ی قرآن که دوستت دارم . . . !

رضا احسان‌پور نیز شعری را که حاصل چت او و مصطفا حسن‌زاده بود، خواند که در زیر می‌آید:

درد و درمان، کلید روحانی

سخت و آسان، کلید روحانی

خضر دوران، جناب روحانی

آب حیوان، کلید روحانی

مرد و زن هر دو عاشقش هستند

حور و غلمان، کلید روحانی

دست رعیت کلید روحانی

دست سلطان کلید روحانی

نرسد ناگهان – زبانم لال –

دست شیطان کلید روحانی

در تمامی عرصه‌ها بی‌شک

مرد میدان، کلید روحانی‬

به نبرد ایستاده لشگر قفل

با دو گردان کلید روحانی‬

از عبایش طلوع کرد شبی

ماه تابان، کلید روحانی

توی دستش گرفت و بالا برد

گفت: هان! هان! کلید روحانی!

بچه از روبه‌روی تلویزیون

گفت: مامان! کلید روحانی!

عارفان حق‌زنان به هم گفتند:

شاه عرفان کلید روحانی

به عزیزان کسی شنیدم گفت:

ای عزیزان! کلید روحانی!

روز بعدش نوشته بود کسی

پشت نیسان، کلید روحانی

توی سمنان، کلید روحانی

در خراسان، کلید روحانی

هم به گرگان رسیده شهرت او

هم به زنجان، کلید روحانی

می‌خورد هم به قفل استان‌ها

هم به تهران، کلید روحانی‬

گشته‌ام دورِ سرزمینم را

کل ایران، کلید روحانی

مانده‌ام تا کنون چرا اصلاً

مانده پنهان کلید روحانی؟

‫به گمانم که بوده تا الان

زیر گلدان، کلید روحانی‬

ای سخنران سخن که می‌رانی

بوق و فرمان کلید روحانی

‫بوق و فرمان که هیچ باید گفت:

میل گاردان کلید روحانی!‬

میخ آری، ولی نخواهد رفت

توی سیمان کلید روحانی‬

‫یک نفر کرد توی سیمان، شد

درب و داغان کلید روحانی

نان ما آجر است گرچه شده است

آجرش نان، کلید روحانی!‬

‫ساقیا می‌دهی به ما پس کی

جامی از آن کلید روحانی؟‬

یا به باغم مریز دانه‌ی قفل

یا بباران کلید روحانی

هر سه تایش هزار تومان است

مفت و ارزان، کلید روحانی

کم‌تر از لنگه کفش کهنه که نیست

در بیابان کلید روحانی

مصرعی محض واج‌آرایی

کشک کاشان کلید روحانی!

طبع ما ته کشیده و رفته است

رو به پایان کلید روحانی

نیتم شعر بود و آخر شد

کش تنبان کلید روحانی!

لاجرم قفل ما و دست شما

آه یاران! کلید روحانی…

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 374 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:32

تصادف زنجیره ای در جاده مخصوص خوشبختانه با حضور به موقع آتش نشان ها، آتش خودروها کنترل شده است بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 368 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:32

عکس هایی از پول های قدیمی ایران را مشاهده می کنید

به طور کلی اسکناسهای دوران پهلوی از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷ از شماره کد ۹۰ تا ۲۰۱ کلا ۱۱۲ اسکناس مختلف منتشر شده است.

سکه به ارزش یک پهلوی

همسر محمدرضا شاه پهلوی قیمت اسکناس قدیمی عکس قدیمی سکه محمدرضا شاه اسکناس محمدرضا شاه اسکناس قدیمی

اسکناس پنج ریالی

همسر محمدرضا شاه پهلوی قیمت اسکناس قدیمی عکس قدیمی سکه محمدرضا شاه اسکناس محمدرضا شاه اسکناس قدیمی

اسکناس ده ریالی

همسر محمدرضا شاه پهلوی قیمت اسکناس قدیمی عکس قدیمی سکه محمدرضا شاه اسکناس محمدرضا شاه اسکناس قدیمی

 اسکناس بیست ریالی

همسر محمدرضا شاه پهلوی قیمت اسکناس قدیمی عکس قدیمی سکه محمدرضا شاه اسکناس محمدرضا شاه اسکناس قدیمی

 اسکناس پنجاه ریالی

همسر محمدرضا شاه پهلوی قیمت اسکناس قدیمی عکس قدیمی سکه محمدرضا شاه اسکناس محمدرضا شاه اسکناس قدیمی

 اسکناس صد ریالی

همسر محمدرضا شاه پهلوی قیمت اسکناس قدیمی عکس قدیمی سکه محمدرضا شاه اسکناس محمدرضا شاه اسکناس قدیمی

 اسکناس پانصد ریالی

همسر محمدرضا شاه پهلوی قیمت اسکناس قدیمی عکس قدیمی سکه محمدرضا شاه اسکناس محمدرضا شاه اسکناس قدیمی

اسکناس هزار ریالی

همسر محمدرضا شاه پهلوی قیمت اسکناس قدیمی عکس قدیمی سکه محمدرضا شاه اسکناس محمدرضا شاه اسکناس قدیمی

اسکناس هزار ریالی

همسر محمدرضا شاه پهلوی قیمت اسکناس قدیمی عکس قدیمی سکه محمدرضا شاه اسکناس محمدرضا شاه اسکناس قدیمی

اسکناس پنج هزار ریالی

همسر محمدرضا شاه پهلوی قیمت اسکناس قدیمی عکس قدیمی سکه محمدرضا شاه اسکناس محمدرضا شاه اسکناس قدیمی

اسکناس ده هزار ریالی

همسر محمدرضا شاه پهلوی قیمت اسکناس قدیمی عکس قدیمی سکه محمدرضا شاه اسکناس محمدرضا شاه اسکناس قدیمی

همسر محمدرضا شاه پهلوی قیمت اسکناس قدیمی عکس قدیمی سکه محمدرضا شاه اسکناس محمدرضا شاه اسکناس قدیمی

اسکناس: جفت ۱۰۰۰ ریال سری سیزدهم

امضا: انصاری-مهران

کیفیت:سوپر بانکی(UNC)

قیمت: ۷۷/۰۰۰ تومان

همسر محمدرضا شاه پهلوی قیمت اسکناس قدیمی عکس قدیمی سکه محمدرضا شاه اسکناس محمدرضا شاه اسکناس قدیمی

اسکناس: جفت ۵۰۰۰ ریال سری سیزدهم

امضا: انصاری-مهران

کیفیت: سوپر بانکی(UNC)

قیمت: ۵۱۰٫۰۰۰ تومان

همسر محمدرضا شاه پهلوی قیمت اسکناس قدیمی عکس قدیمی سکه محمدرضا شاه اسکناس محمدرضا شاه اسکناس قدیمی

اسکناس: جفت ۱۰۰۰ ریال سری یازدهم

امضا: آموزگار-جهانشاهی

یادبود جشنهای ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی

کیفیت: سوپر بانکی(UNC)

قیمت: ۹۶۰٫۰۰۰ تومان

منبع : فرارو

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 939 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:28

شامپو، حوله یا خودکار اشیایی هستند که مسافران پس از پایان اقامت‌ در هتل، علاقه زیادی به بردن‌ آنها دارند. البته گروهی هم وجود دارند که از سرقت اشیای بزرگتر نظیر پتو، بالش، تابلو یا تلویزیون ابایی ندارند.

زندگی در غرب زندگی در سوئیس زندگی در اروپا زندگی در اتریش زندگی در آمریکا ربدوشامبر بهترین هتل

یک پژوهش جدید که توسط یکی از وبسایت‌های گردشگری (Wellness Heaven Hotel Guide) انجام شده نشان می‌دهد، پرطرفدارترین شیئی که مهمانان هتل به بردن آن به عنوان “یادگاری” علاقه دارند، حوله است. ۷۹ درصد از اشیایی که توسط مسافران از هتل به سرقت می‌روند شامل حوله می‌شود.
وقتی حوله به عنوان یادگاری کافی نباشد، کار به بردن ربدوشامبر می‌رسد. در فهرست پرطرفدارترین اشیای دزدیده‌شده از هتل ربدوشامبر با ۶۵/۳ درصد، مکان دوم را به خود اختصاص داده است.
کسی که ربدوشامبر هتل را در چمدانش جای می‌دهد، طبیعتا وقتی به خانه رسید برای آویختن آن به چوب لباسی احتیاج دارد. برای همین گروهی از مهمانان به بردن چوب لباسی هم علاقه خاصی دارند. در پرسش از ۹۳۷ هتل مشخص شده که چوب لباسی (۵۰/۳ درصد) در مکان سوم پرطرفدارترین اشیایی است که از هتل به سرقت می‌روند.
برخی از مهمانان تنها به بردن خودکاری که روی میز تحریر اتاق‌شان وجود دارد، رضایت می‌دهند. ۳۸/۵ درصد از اشیای سرقت شده از هتل‌ها را خودکار تشکیل می‌دهد.
شاید قاشق و چنگال نقره‌ای که از مادربزرگ به ارث رسیده، بسیار زیباتر باشد، اما ظاهرا برای برخی از مسافران هیچ‌چیز جای قاشق و چنگال هتل را نمی‌گیرد. بعد از خودکار، قاشق و چنگال پرطرفدارترین شیئی است که مسافران در چمدان خود جای داده و به خانه می‌برند.
اما حال به نوبت به لوازم بهداشتی می‌رسد که در حمام اتاق قرار داده شده‌اند. شامپو، نرم‌کننده، خمیردندان یا گوش‌ پاک‌کن، بسته به اینکه مسئولان هتل تا چه اندازه در آراستن حمام دست و دلباز بوده‌اند، از جمله اشیایی است که مسافران به بردن آنها علاقه زیادی دارند. ۳۲/۱ درصد اشیای به سرقت رفته از هتل را لوازم بهداشتی تشکیل می‌دهند.
باتری‌‌هایی که در دستگاه‌های الکترونیکی قرار داده‌ شده‌اند، مثلا کنترل تلویزیون یا سیستم پخش صوتی هم از چشم برخی مسافران دور نمی‌ماند. باتری در خانه همیشه به کار می‌آید و برای صرفه‌جویی در خرید آن این گروه از مسافران ترجیح می‌دهند گوشه‌ای کوچک از چمدان خود را به باتری‌های “یادگاری” اختصاص بدهند.

زندگی در غرب زندگی در سوئیس زندگی در اروپا زندگی در اتریش زندگی در آمریکا ربدوشامبر بهترین هتل
شماری از مسافران ابایی ندارند که اشیایی بزرگتر از باتری یا حوله را از هتل به سرقت ببرند. شاید مدتی است که تابلوی آویخته شده در اتاق نشیمن‌ خانه، دل مسافر را زده باشد و برای همین به محض اقامت در هتل، تابلوی تزئینی که به دیوار زده شده، به عنوان گزینه‌‌ای مناسب برای جایگزین کردن آن با تابلوی خانه مطرح شود. ۱۷/۶ درصد از اشیایی که از هتل‌ها به سرقت می‌روند آثار تزیینی و هنری موجود در اتاق‌هاست.
احتمال اینکه در مسیر برگشت هوا سرد شود و نیاز مبرمی به پتو باشد، برخی مسافران را بر آن می‌دارد که به هنگام بستن چمدان‌هایشان، پتوی اتاق را نیز هر چند به زور، در ساک خود جای دهند. آمار نشان می‌دهند که ۱۴/۹ درصد از اشیای به سرقت رفته پتو هستند.
کسی که پتوی هتل را در چمدانش جای می‌دهد، قطعا به بالش هم نیاز دارد. برای همین جای تعجبی ندارد که بالش بلافاصله در این فهرست پس از پتو در جایگاه دهم قرار بگیرد.
نکته‌ای که در این نظرسنجی توجه را به خود جلب می‌کند، ارتباط ملیت مسافران با اشیای به سرقت رفته است. مثلا مسافران اتریشی علاقه خاصی به سرقت ظرف و ظروف دارند، برای همین هم لیوان‌، بشقاب یا دربازکنی که در اتاق موجود هستند روز آخر راهی چمدان می‌شوند.
این فقط مسافران هتل‌های کم ستاره نیستند، که به بردن “یادگاری” علاقه دارند. در سوئیت‌های لوکس برخی هتل‌های پنج ستاره برای راحتی کار مسافران جهت رزو خدمات رفاهی، تبلت یا کامپیوتر قرار داده شده است؛ مثلا تبلت‌های کمپانی سامسونگ که حدود ۴۰۰ یورو قیمت دارند و ظاهرا بسیار مورد علاقه مسافران سوئیت‌های لوکس هستند. مکان ۱۲ فهرست اشیای پرطرفداری که از هتل به سرقت می‌روند، به تبلت‌ها (۹/۷ درصد) اختصاص دارد.
نظرسنجی از هتل‌ها نشان داده که مسافران فرانسوی غالبا علاقه خاصی به تلویزیون و دستگاه کنترل آن دارند. دستگاه کنترل تلویزیون (۸/۳ درصد) در مکان سیزدهم و دستگاه تلویزیون (۴/۶ درصد) در مکان هفدهم اشیای پرطرفداری قرار دارند که مسافران از هتل به سرقت می‌برند.
اگر گمان می‌برید سشوارهای موجود در حمام با وجود چفت و بست از خطر سرقت در امان هستند، باید گفت که اشتباه می‌کنید. سوئیسی‌ها ظاهرا شیفته سشوارهای هتل هستند. ۷/۶ درصد از دزدی‌هایی که از اتاق‌های هتل صورت می‌گیرد، مربوط به دستگاه‌های سشوار می‌شود.
هلندی‌ها ظاهرا نمی‌توانند از خیر لامپ‌های اتاق بگذرند. طبق این نظرسنجی آنها علاقه خاصی به بردن لامپ‌های هتل دارند. لامپ پانزدهمین شیء پرطرفداری است که از هتل دزدیده می‌شود.
بررسی‌ها نشان داده که زنان و مردان تقریبا به طور یکسان نسبت به سرقت اشیای هتل علاقه دارند. در عوض عامل سن در این میان نقشی قابل توجه داشته است. گروه سنی ۳۰ تا ۳۹ سال بیشترین علاقه را به بردن “یادگاری” از هتل دارند. یک یافته جالب دیگر سطح تحصیلات مسافران بوده است: اغلب کسانی که تحصیلات دانشگاهی داشته‌اند (۶۶ درصد) علاقمند به سرقت اشیای هتل هستند.
این نظرسنجی نشان داده که میزان دزدی از هتل‌های ۴ ستاره غالبا بیشتر از هتل‌های پنج ستاره است. در کاتگوری هتل‌های لوکس آثار هنری، پتو، تبلت، دستگاه‌ قهوه‌ساز، دستگاه تلویزیون، لامپ و تشک پرطرفدارترین اشیا برای سرقت بوده‌اند.

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 395 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:28

شب گذشته پس از پایان مراسم بدرقه المپیکی‌ها در حضور رئیس‌جمهور، خودروی وزنه بردار ملی پوش کشورمان دچار سانحه شد.

این سانحه در جاده آمل رخ داد، بهادر مولایی به همراه پدر، برادر و پدر بزرگش سرنشینان خودرو بودند که ضمن آسیب جدی ملی پوش وزنه برداری کشورمان ازناحیه لگن و دست دیگر سرنشینان نیز دچار مصدومیت و جراحت های جدی شدند.

تصادف بهادر مولایی بیوگرافی محمد کبیری بیوگرافی بهادر مولایی بهادر مولایی اخبار تصادف اخبار آمل

 اما متاسفانه با خبر شدیم پدر بزرگ بهادر مولایی به نام محمد کبیری که رئیس کمیته تشریفات فدراسیون وزنه برداری جان خود را از دست داد.

طبق اطلاع ما از منابع آگاه بهادر مولایی مصدومیتش جدی است و فوت پدر بزرگ وی تایید شده است و ۲ سرنشین دیگر یعنی پدر و برادر بهادر مولایی جراحت های سطحی دارند .

بروز رسانی می شود…

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 431 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:28

رجب طیب اردوغان و همسرش به عنوان یکی از ولخرج ترین زوج های جهان معرفی می شوند.

بر اساس آخرین اخبار،اردوغان رییس جمهور ترکیه که ۱۳۹ میلیون یورو ثروت دارد صاحب سه کاخ بزرگ و اشرافی است. در حالی که افزایش ثروت اردوغان مورد بحث قرار دارد ولخرجی های همسر وی نیز بر شدت انتقادات افزوده است. گفته می شود امینه همسر اردوغان به خرید لوازم لوکس و البته ناکارآمد معتاد شده است.

همسر رئیس جمهور همسر اردوغان ثروت رئیس جمهور بیوگرافی اردوغان اخبار ترکیه

در حالی که جنجال های مربوط به خریدهای ۵۰ هزار دلاری امینه اردوغان در ورشو پایتخت لهستان فروکش نکرده اکنون خبر می رسد یک فروشگاه در بروکسل پایتخت بلژیک بسته شده تا همسر رییس جمهور ترکیه به راحتی خرید کند.

این در حالی است که امینه همیشه ادعا می کند او و همسرش در نهایت سادگی وتواضع زندگی می کنند! امینه به خرید لوازم بسیار لوکس و عتیقه علاقه بسیار زیادی دارد و به هر کشوری سفر کند مبلغ زیادی صرف خرید این لوازم می کند. او معمولا برای خریدهایش لوکس ترین و مشهورترین فروشگاه ها را انتخاب می کند.

امینه اردوغان علاقه زیادی هم به برپایی مهمانی های پرخرج در کاخ اختصاصی شان در آنکارا پایتخت ترکیه دارد. کاخ دیگر آنها در استامبول معمولا میزبان مهمانی های پرخرجی است. جنبه دیگر تکان دهنده این اتفاق این است که فرش های کاخ اردوغان و همسرش در مجموع هفت میلیون یورو ارزش دارد.

آخرین خرید جنجالی همسر اردوغان باعث شد تا یک فروشگاه به طور کلی بسته شود:

همسر رئیس جمهور همسر اردوغان ثروت رئیس جمهور بیوگرافی اردوغان اخبار ترکیه

امینه اردوغان را در حال خرید در یکی از فروشگاه های لوکس فروشی بروکسل می بینید:

 همسر رئیس جمهور همسر اردوغان ثروت رئیس جمهور بیوگرافی اردوغان اخبار ترکیه

این هم نمایی از زندگی و کاخ های تجملاتی اردوغان و همسر ولخرجش که البته همیشه ادعا می کند زندگی ساده ای دارند! آنها در حال برگزاری یک ضیافت پرخرج با حضور کلی مهمان هستند:

همسر رئیس جمهور همسر اردوغان ثروت رئیس جمهور بیوگرافی اردوغان اخبار ترکیههمسر رئیس جمهور همسر اردوغان ثروت رئیس جمهور بیوگرافی اردوغان اخبار ترکیه

نمایی از یکی از کاخ های اردوغان و همسرش:

همسر رئیس جمهور همسر اردوغان ثروت رئیس جمهور بیوگرافی اردوغان اخبار ترکیههمسر رئیس جمهور همسر اردوغان ثروت رئیس جمهور بیوگرافی اردوغان اخبار ترکیههمسر رئیس جمهور همسر اردوغان ثروت رئیس جمهور بیوگرافی اردوغان اخبار ترکیههمسر رئیس جمهور همسر اردوغان ثروت رئیس جمهور بیوگرافی اردوغان اخبار ترکیههمسر رئیس جمهور همسر اردوغان ثروت رئیس جمهور بیوگرافی اردوغان اخبار ترکیههمسر رئیس جمهور همسر اردوغان ثروت رئیس جمهور بیوگرافی اردوغان اخبار ترکیههمسر رئیس جمهور همسر اردوغان ثروت رئیس جمهور بیوگرافی اردوغان اخبار ترکیههمسر رئیس جمهور همسر اردوغان ثروت رئیس جمهور بیوگرافی اردوغان اخبار ترکیههمسر رئیس جمهور همسر اردوغان ثروت رئیس جمهور بیوگرافی اردوغان اخبار ترکیههمسر رئیس جمهور همسر اردوغان ثروت رئیس جمهور بیوگرافی اردوغان اخبار ترکیههمسر رئیس جمهور همسر اردوغان ثروت رئیس جمهور بیوگرافی اردوغان اخبار ترکیه

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 387 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:44

احترام برومند ، همسر داود رشیدی و خواهر مرضیه برومند در اینستاگرامش عکسی منتشر کرد که دیدنش خالی از لطف نیست.

احترام برومند نوشت:

جمعه دو هفته قبل جای همه خالی نهار منزل مرضیه بودیم ناگهان متوجه شدیم هر چهار خواهر جمع هستیم عکسی که میبینید حاصل ان مهمانی نهار است زنده باد کسانیکه به بهانه ای دوستان واقوام را دور هم جمع میکنند .از راست احترام ، مرضیه، راضیه، طاهره برومند

همسر داوود رشیدی طاهره برومند راضیه برومند بیوگرافی مرضیه برومند بیوگرافی احترام برومند

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 911 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:44

یازده سال پیش که پس از مدتی طولانی راه واردات خودرو به کشور باز شد انبوهی از خودروهای اروپایی و آسیایی خیابان های تهران و کلانشهر های کشور را به تسخیر درآوردند. اما واردات خودرو که قرار بود نسخه اطبا برای رقابت پذیری صنعت مونتاژ خودروی ایران باشد خود به دردی بی درمان تبدیل شد!

مشخصات مازراتی گیبلی مشخصات ب‌ام‌و i8 مشحصات S 500 مازراتی کواترو پورته قیمت مازراتی گیبلی قیمت مازراتی گرن کبریو قیمت مازراتی قیمت خودرو لوکس قیمت بنز s500 قیمت ب ام و i8 فروش بنز s500 خودرو لوکس در تهران

در این مطلب سری به باشگاه میلیاردی خودروهای لوکس در ایران می زنیم و مشخصات فنی و حدود قیمت را بررسی می کنیم.

مرسدس بنز S500

حداکثر قیمت: دو میلیارد و پانصد میلیون تومان

پیشرانه هشت سیلندر با حجم ۴۶۶۳ سی سی ، ۴۴۹ اسب بخار قدرت و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر ، جعبه دنده ۷ سرعته ، شتاب ۰ تا صد ۵ ثانیه ، حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت

مشخصات مازراتی گیبلی مشخصات ب‌ام‌و i8 مشحصات S 500 مازراتی کواترو پورته قیمت مازراتی گیبلی قیمت مازراتی گرن کبریو قیمت مازراتی قیمت خودرو لوکس قیمت بنز s500 قیمت ب ام و i8 فروش بنز s500 خودرو لوکس در تهران

بی ام دبلیو I8

حداکثر قیمت: دو میلیارد تومان

هایبرید – پیشرانه الکتریکی + پیشرانه سه سیلندر بنزینی با حجم ۱۵۰۰ سی سی ، مجموع دو پیشرانه الکتریکی+بنزینی ۳۵۷ اسب بخار قدرت و گشتاور ۵۷۰ نیوتن متر ، جعبه دنده ۸ سرعته ، شتاب ۰ تا صد ۴٫۴ ثانیه ، حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت

مشخصات مازراتی گیبلی مشخصات ب‌ام‌و i8 مشحصات S 500 مازراتی کواترو پورته قیمت مازراتی گیبلی قیمت مازراتی گرن کبریو قیمت مازراتی قیمت خودرو لوکس قیمت بنز s500 قیمت ب ام و i8 فروش بنز s500 خودرو لوکس در تهران

مازراتی کواتروپورته GTS

حداکثر قیمت: دو میلیارد تومان

پیشرانه هشت سیلندر با حجم ۴۶۹۱ سی سی ، ۴۳۴ اسب بخار قدرت و گشتاور ۴۹۴ نیوتن متر ، جعبه دنده ۶ سرعته ، شتاب ۰ تا صد ۵٫۱ ثانیه ، حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت

مشخصات مازراتی گیبلی مشخصات ب‌ام‌و i8 مشحصات S 500 مازراتی کواترو پورته قیمت مازراتی گیبلی قیمت مازراتی گرن کبریو قیمت مازراتی قیمت خودرو لوکس قیمت بنز s500 قیمت ب ام و i8 فروش بنز s500 خودرو لوکس در تهران

مازراتی کواتروپورته

حداکثر قیمت: یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان

پیشرانه هشت سیلندر با حجم ۴۲۴۴ سی سی ، ۴۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۴۶۰ نیوتن متر ، جعبه دنده ۶ سرعته ، شتاب ۰ تا صد ۵٫۶ ثانیه ، حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت با محدود کننده الکترونیک

مشخصات مازراتی گیبلی مشخصات ب‌ام‌و i8 مشحصات S 500 مازراتی کواترو پورته قیمت مازراتی گیبلی قیمت مازراتی گرن کبریو قیمت مازراتی قیمت خودرو لوکس قیمت بنز s500 قیمت ب ام و i8 فروش بنز s500 خودرو لوکس در تهران

مازراتی گیبلی

حداکثر قیمت: یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان

پیشرانه شش سیلندر با حجم ۲۹۷۹ سی سی ، ۳۲۶ اسب بخار قدرت و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ، جعبه دنده ۸ سرعته ، شتاب ۰ تا صد ۵٫۴ ثانیه ، حداکثر سرعت ۲۶۳ کیلومتر بر ساعت

مشخصات مازراتی گیبلی مشخصات ب‌ام‌و i8 مشحصات S 500 مازراتی کواترو پورته قیمت مازراتی گیبلی قیمت مازراتی گرن کبریو قیمت مازراتی قیمت خودرو لوکس قیمت بنز s500 قیمت ب ام و i8 فروش بنز s500 خودرو لوکس در تهران

مشخصات مازراتی گیبلی مشخصات ب‌ام‌و i8 مشحصات S 500 مازراتی کواترو پورته قیمت مازراتی گیبلی قیمت مازراتی گرن کبریو قیمت مازراتی قیمت خودرو لوکس قیمت بنز s500 قیمت ب ام و i8 فروش بنز s500 خودرو لوکس در تهران

مازراتی گرن کبریو

حداکثر قیمت: یک میلیارد و سیصد میلیون تومان

پیشرانه هشت سیلندر با حجم ۴۶۹۱ سی سی ، ۴۴۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۴۹۰ نیوتن متر ، جعبه دنده ۶ سرعته ، شتاب ۰ تا صد ۵٫۳ ثانیه ، حداکثر سرعت ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت

مشخصات مازراتی گیبلی مشخصات ب‌ام‌و i8 مشحصات S 500 مازراتی کواترو پورته قیمت مازراتی گیبلی قیمت مازراتی گرن کبریو قیمت مازراتی قیمت خودرو لوکس قیمت بنز s500 قیمت ب ام و i8 فروش بنز s500 خودرو لوکس در تهران

مازراتی گرن کبریو S

حداکثر قیمت: یک میلیارد و پانصد میلیون تومان

پیشرانه هشت سیلندر با حجم ۴۶۹۱ سی سی ، ۴۴۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۴۹۰ نیوتن متر ، جعبه دنده ۶ سرعته ، شتاب ۰ تا صد ۴٫۹ ثانیه ، حداکثر سرعت ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت

مشخصات مازراتی گیبلی مشخصات ب‌ام‌و i8 مشحصات S 500 مازراتی کواترو پورته قیمت مازراتی گیبلی قیمت مازراتی گرن کبریو قیمت مازراتی قیمت خودرو لوکس قیمت بنز s500 قیمت ب ام و i8 فروش بنز s500 خودرو لوکس در تهران

مازراتی گرن توریسمو

حداکثر قیمت: یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان

پیشرانه هشت سیلندر با حجم ۴۲۴۴ سی سی ، ۴۰۵ اسب بخار قدرت و گشتاور ۴۶۰ نیوتن متر ، جعبه دنده ۶ سرعته ، شتاب ۰ تا صد ۵٫۲ ثانیه ، حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت

مشخصات مازراتی گیبلی مشخصات ب‌ام‌و i8 مشحصات S 500 مازراتی کواترو پورته قیمت مازراتی گیبلی قیمت مازراتی گرن کبریو قیمت مازراتی قیمت خودرو لوکس قیمت بنز s500 قیمت ب ام و i8 فروش بنز s500 خودرو لوکس در تهران

مازراتی گرن توریسمو S

حداکثر قیمت: یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان

پیشرانه هشت سیلندر با حجم ۴۶۹۱ سی سی ، ۴۴۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۴۹۰ نیوتن متر ، جعبه دنده ۶ سرعته ، شتاب ۰ تا صد ۴٫۹ ثانیه ، حداکثر سرعت ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت

مشخصات مازراتی گیبلی مشخصات ب‌ام‌و i8 مشحصات S 500 مازراتی کواترو پورته قیمت مازراتی گیبلی قیمت مازراتی گرن کبریو قیمت مازراتی قیمت خودرو لوکس قیمت بنز s500 قیمت ب ام و i8 فروش بنز s500 خودرو لوکس در تهران

پورشه پانامرا ۴S

حداکثر قیمت: یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان

پیشرانه هشت سیلندر با حجم۴۸۰۶ سی سی ، ۴۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ، جعبه دنده ۷ سرعته ، شتاب ۰ تا صد ۵٫۲ ثانیه ، حداکثر سرعت ۲۸۲ کیلومتر بر ساعت

مشخصات مازراتی گیبلی مشخصات ب‌ام‌و i8 مشحصات S 500 مازراتی کواترو پورته قیمت مازراتی گیبلی قیمت مازراتی گرن کبریو قیمت مازراتی قیمت خودرو لوکس قیمت بنز s500 قیمت ب ام و i8 فروش بنز s500 خودرو لوکس در تهران

پورشه پانامرا توربو

حداکثر قیمت: یک میلیارد و پانصد میلیون تومان

پیشرانه هشت سیلندر با حجم۴۸۰۶ سی سی+ دو توربوشارژ ، ۵۵۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ، جعبه دنده ۷ سرعته ، شتاب ۰ تا صد ۴ ثانیه ، حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت

مشخصات مازراتی گیبلی مشخصات ب‌ام‌و i8 مشحصات S 500 مازراتی کواترو پورته قیمت مازراتی گیبلی قیمت مازراتی گرن کبریو قیمت مازراتی قیمت خودرو لوکس قیمت بنز s500 قیمت ب ام و i8 فروش بنز s500 خودرو لوکس در تهران

پورشه ۹۱۱

حداکثر قیمت: یک میلیارد و پانصد میلیون تومان

پیشرانه شش سیلندر با حجم ۳۸۰۰ سی سی ، ۴۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۴۴۰ نیوتن متر ، جعبه دنده ۷ سرعته ، شتاب ۰ تا صد ۴٫۳ ثانیه ، حداکثر سرعت ۳۰۴ کیلومتر بر ساعت

مشخصات مازراتی گیبلی مشخصات ب‌ام‌و i8 مشحصات S 500 مازراتی کواترو پورته قیمت مازراتی گیبلی قیمت مازراتی گرن کبریو قیمت مازراتی قیمت خودرو لوکس قیمت بنز s500 قیمت ب ام و i8 فروش بنز s500 خودرو لوکس در تهران

پورشه کاین توربو

حداکثر قیمت: یک میلیارد و سیصد میلیون تومان

پیشرانه هشت سیلندر با حجم۴۸۰۶ سی سی۵۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر ، جعبه دنده ۸ سرعته ، شتاب ۰ تا صد ۴٫۷ ثانیه ، حداکثر سرعت ۲۷۸ کیلومتر بر ساعت

مشخصات مازراتی گیبلی مشخصات ب‌ام‌و i8 مشحصات S 500 مازراتی کواترو پورته قیمت مازراتی گیبلی قیمت مازراتی گرن کبریو قیمت مازراتی قیمت خودرو لوکس قیمت بنز s500 قیمت ب ام و i8 فروش بنز s500 خودرو لوکس در تهران

+ قیمت ها تقریبی است و ممکن است مشخصات فنی پیشرانه براساس استاندارد سفارش متفاوت باشد.

سید معین قاسمی – جام جم آنلاین

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 605 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:40

مراسم چهلمین روز درگذشت حبیب محبیان روز گذشته در مسجد قدس نیاسته رامسر برگزار شد.

همسر حبیب محبیان روستای نیاسته کتالم رامسر خانواده حبیب محبیان بیوگرافی حبیب محبیان همسر حبیب محبیان روستای نیاسته کتالم رامسر خانواده حبیب محبیان بیوگرافی حبیب محبیان

مراسم چهلمین روز درگذشت حبیب محبیان در مسجد قدس با حضور هنرمندانی مانند علی لهراسبی، ایرج نوذری، امیر نوری، نفیسه روشن و پرستو صالحی در روستای نیاسته رامسر برگزار شد.

همسر حبیب محبیان روستای نیاسته کتالم رامسر خانواده حبیب محبیان بیوگرافی حبیب محبیان


همسر حبیب محبیان روستای نیاسته کتالم رامسر خانواده حبیب محبیان بیوگرافی حبیب محبیان


همسر حبیب محبیان روستای نیاسته کتالم رامسر خانواده حبیب محبیان بیوگرافی حبیب محبیان


همسر حبیب محبیان روستای نیاسته کتالم رامسر خانواده حبیب محبیان بیوگرافی حبیب محبیان


همسر حبیب محبیان روستای نیاسته کتالم رامسر خانواده حبیب محبیان بیوگرافی حبیب محبیان


همسر حبیب محبیان روستای نیاسته کتالم رامسر خانواده حبیب محبیان بیوگرافی حبیب محبیان


همسر حبیب محبیان روستای نیاسته کتالم رامسر خانواده حبیب محبیان بیوگرافی حبیب محبیان


همسر حبیب محبیان روستای نیاسته کتالم رامسر خانواده حبیب محبیان بیوگرافی حبیب محبیان


همسر حبیب محبیان روستای نیاسته کتالم رامسر خانواده حبیب محبیان بیوگرافی حبیب محبیان


همسر حبیب محبیان روستای نیاسته کتالم رامسر خانواده حبیب محبیان بیوگرافی حبیب محبیان

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 439 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:40

یک دستگاه خودروی پراید در جاده اردکان پس از واژگونی به دو نیم تقسیم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ساعت ۸:۳۰ امروز صبح ۳۰ تیر ماه ۹۵ در کیلومتر ۲۰ جاده نایین به اردکان یک دستگاه خودروی پراید از مسیر منحرف و واژگون شد.

مشخصات پراید قیمت پراید تصادف پراید امنیت پراید اخبار نایین اخبار اردکان

در این حادثه راننده ۲۵ ساله خودرو پراید و دو سرنشین ۱۲ و ۴۵ ساله جان باختند و دو نفر دیگر از سرنشینان این خودرو به شدت مجروح شدند که حال عمومی آنان وخیم گزارش شده است.

گفتنی است؛ ماموران پلیس راه با حضور در محل حادثه علت اولیه واژگونی پراید را ترکیدگی لاستیک اعلام کردند.

 مشخصات پراید قیمت پراید تصادف پراید امنیت پراید اخبار نایین اخبار اردکان

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 383 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 23:39

دکتر شهرام یزدانی گفت: اعلام میانگین ضریب هوشی ۸۴ برای ایرانی‌ها، سبب تعجب بسیاری از نخبگان ایران گردید. عده‌ای با انکار این آمار درصدد اعتراض به آن برآمده‌اند، اما برای اینجانب، این آمار هیچ‌گونه جای تعجبی نداشت، زیرا این موضوع را در سال هفتاد و نه در سخنرانی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تحت عنوان نظریه «ترقیق هوشی» پیش بینی کرده بودم.

ضریب هوشی صندوق بین المللی پول تست هوش آی کیو

در این مقاله به اختصار علل افت میانگین ضریب هوشی در کشور را بررسی خواهیم کرد و سپس به راهکارهای مقابله با این رخداد تلخ خواهیم پرداخت.

ضریب هوشی چیست و اهمیت آن در چیست؟

ضریب هوشی یک نسبت است که از تقسیم سن عقلی بر سن تقویمی ضربدر صد به دست می‌آید.

اگر سن عقلی با سن تقویمی یکسان باشد، ضریب هوشی صد می‌شود ولی در بعضی مواقع در بعضی افراد سن عقلی بیشتر می‌شود که این فرد هوشی بیشتر از سایر افراد دارد.

برای به دست آوردن سن عقلی راه‌های زیادی وجود دارد و معمولا کارشناسان از تست‌های خاصی استفاده می‌کنند که جنبه‌های مختلفی مانند تشخیص الگوها، قدرت حافظه کوتاه ‌مدت، استفاده فرد از واژه‌ها، سرعت محاسبه فرد، درک روابط یا جبر، اطلاعات عمومی، محاسبات ریاضیات، درک فضایی، منطق و املا را ارزیابی می‌کند.

به این ترتیب دستیابی به میانگین ضریب هوشی بالاتر یکی از ابزار توسعه و به طور هم‌ زمان یکی از دستاوردهای مهم توسعه محسوب می‌گردد.

ضریب هوشی اقوام و ملل مطالعات فراوانی روی تفاوت متوسط ضریب هوشی در کشورهای مختلف صورت گرفته است.

میانگین ضریب هوشی در آمریکا و انگلستان حدود ۱۰۰ است. این عدد برای شهروندان ژاپنی، چینی، کره‌ای، هنگ کنگی و تایوانی ۱۰۵ و برای ترکیه، کشورهای خاورمیانه و جنوب آسیا بین ۷۸ و ۹۰ و برای کشورهای آفریقایی پایین تر از صحرای آفریقا بین ۶۵ تا ۷۵ است.

در این میان کشور ما ایران با ضریب هوشی متوسط ۸۴ رتبه ۹۷ را بین ۱۸۵ کشور جهان دارا می‌باشد اما هنگامی که با تفاوت میانگین ضریب هوشی میان دو کشور یا دو نژاد مواجه می‌شویم قایل شدن به تفاوت ژنتیکی، به نوعی به معنای وجود نژاد برتر (ژن برتر) است.

جدای از عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی متعددی روی ضریب هوشی تاثیر می‌گذارد وضعیت تغذیه‌ای به خصوص در دوران کودکی، استرس‌ها و تروماهای روانی، فقر عاطفی و ارتباطی و کمیت و کیفیت تحصیلات همگی بر ضریب هوشی تاثیر می‌گذارند.

مهاجرت نخبگان و ضریب هوشی

مهاجرت انتخابی نخبگان اثری مخرب بر توسعه ملل می‌گذارد. بدیهی است که بار توسعه و پیشرفت جوامع بر دوش هوشمندان و نخبگان هر جامعه‌ای است.

حال وقتی در یک جامعه شرایط به گونه‌ای باشد که نخبگان در گذر زمان آن را ترک می‌کنند، نه تنها خروج آنها مستقیماً جامعه را متاثر می‌کند، بلکه در دراز مدت، ذخیره ژنتیکی کشور را نیز فقیرتر می‌کند و در نسل‌های آتی، روند انتقال ضرایب بالای هوشی به «نسل‌های آینده» با اختلال مواجه می‌شود.

این امر در مورد کشور اسکاتلند طی بیش از نیم قرن به دقت مطالعه شده است. از اوایل قرن بیستم، هر ساله تعداد زیادی از افراد تحصیل کرده اسکاتلندی به انگلستان مهاجرت می‌کنند.

درصد متوسط مهاجرت سالانه تحصیل کردگان دانشگاهی از اسکاتلند به انگلستان ۱۷٫۲ درصد و ضریب هوشی متوسط این مهاجران ۱۰۸٫۱ می‌باشد.

این موضوع سبب شده است که میانگین ضریب هوشی اسکاتلندی‌ها به طور متوسط در هر نسل یک امتیاز نسبت به نسل قبل کاهش پیدا کند و اسکاتلندی‌ها در اواسط قرن بیستم به کم‌هوش‌ترین ملت اروپایی (با میانگین ضریب هوشی ۹۷) تبدیل شدند.

بر اساس آمار صندوق بین المللی پول، ایران با ضریب مهاجرت ۱۵ درصد، رتبه اول را در میان ۶۱ کشور توسعه نیافته و در حال توسعه دارا می‌باشد و می‌توان تخمین زد که در طی سه دهه اخیر حداقل سه واحد از ضریب هوشی متوسط ایرانی‌ها صرفا به سبب مهاجرت کاهش پیدا کرده است.

ضریب هوشی صندوق بین المللی پول تست هوش آی کیو

مهاجرت نخبگان تنها سبب کاهش میانگین ضریب هوشی ملل نمی‌شود، بلکه این کشورها را از نوابغ تهی می‌سازد.

با نگاهی به فهرست اسامی افرادی مانند لئوناردو داوینچی (ضریب هوشی۲۲۰)، گوته(۲۱۰)، پاسکال (۱۹۵)، نیوتن (۱۹۰)، لاپلاس (۱۹۰)، ولتر (۱۹۰)، دکارت (۱۸۵)، گالیله (۱۸۵)، کانت (۱۷۵)، داروین (۱۶۵)، موزارت (۱۶۵)، بیل گیتس (۱۶۰)، کوپرنیک (۱۶۰) و اینشتین(۱۶۰) به ‌سادگی درمی‌یابیم که توسعه دانش بشر در طول تاریخ بیش از هر چیز مرهون افراد نابغه می‌باشد.

نوابغ همان کسانی هستند که توان حل پیچیده‌ترین مشکلات یک کشور را دارا می‌باشند و مسئولیت راهبری کشور را در وضعیت‌های بحرانی بر عهده دارند.

تاثیر نوابغ روی توسعه جوامع به حدی است که می‌توان عبارت معروف «ملتی که قهرمان ندارد، هیچ چیز ندارد» را با جمله «ملتی که نوابغ را در راس مدیریت خود ندارد، به هیچ جا نخواهد رسید» جایگزین کرد.

بیتوته کن...
ما را در سایت بیتوته کن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار bytoote بازدید : 428 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 23:39

خبرنامه